Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , , e.a.

Marketing Communications

A European Perspective

Paperback Engels 2021 9781292327891
Verkooppositie 3572Hoogste positie: 207
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Learn the techniques and applications of marketing communications in a European context
Marketing Communications: A European Perspective, 7th Edition, by De Pelsmacker, Geuens and Van Den Bergh provides an extensive overview of the key concepts, techniques and applications of marketing communications within a European context. This book provides in-depth coverage of consumer behaviour and branding foundations of marketing communications, and all elements of the communications mix, including advertising, public relations, sponsorship, brand activation, direct marketing and exhibitions. Building on the success of the last edition, the 7th edition uses examples, case studies and research results from various countries, industries and markets to make the concepts more practice orientated and help you grasp essential facts. Extensive case material on global brands like Snickers, Libresse, Guinness, Costco, Baunat, Trooper and Lego have been added to reflect the recent developments in marketing communications.
The book is suitable for both undergraduate and postgraduate students of marketing communications. It can also be used by marketing communications professionals who want an overview of the whole field.

About the authors Patrick De Pelsmacker is Professor of Marketing at the University of Antwerp and part-time Professor of Marketing at Ghent University. He has co-authored textbooks on marketing communications and marketing research techniques.
Maggie Geuens is Professor of Marketing at Ghent University. Her research interest is in advertising, branding and consumer behaviour, and she has published in top-tier journals in these fields.
Joeri Van den Bergh is co-founder and managing partner of InSites Consulting, a global research agency. He is a regular speaker at global marketing and research conferences and conducts in-company trainings.

Pearson, the world’s learning company.

Specificaties

ISBN13:9781292327891
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:584
Verschijningsdatum:22-5-2024
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Patrick de Pelsmacker

Patrick De Pelsmacker is professor Marketing aan de Universiteit van Antwerpen. Hij is ook parttime professor Marketing aan de Universiteit van Gent en Decaan van de Universiteit Antwerpen Management School. De Pelsmacker heeft uitgebreide ervaring in het doceren van Marketing, consumentengedrag, marktonderzoek en marketingcommunicatie. Zijn onderzoek richt zich op de effecten van reclame en op consumentengedrag.

Andere boeken door Patrick de Pelsmacker

Over Maggie Geuens

Maggie Geuens is professor Marketing aan de Universiteit Gent en op de Vlerick Leuven Gent Management School. Zij heeft uitgebreide ervaring in het doceren van het verband tussen reclame en de effecten daarvan op het gedrag van consumenten. De focus van haar onderzoek zijn consumentengedrag, merk- en reclame effecten. Geuens is ook co-auteur van het boek Marketingmanagement.

Andere boeken door Maggie Geuens

Over Stephen Robbins

Stephen P. Robbins is een van de belangrijkste managementauteurs ter wereld en is emeritus hoogleraar aan de San Diego State University. Zijn onderzoek spitst zich toe op de thema's conflict en macht binnen organisaties en op de ontwikkelingen van effectieve interpersoonlijke vaardigheden.

Andere boeken door Stephen Robbins

Over Joeri van den Bergh

Joeri van den Bergh is mede-oprichter en managing partner van InSites, een onderzoeks- en consultancybureau gericht op Internet. Hij heeft gedoceerd in verschillende marketingprogramma's en is regelmatig betrokken bij in-company trainingen en consultancy. Hij is een veelgevraagd spreker op congressen over de hele wereld over communicatie, merken en jongerenmarketing. In zijn vrije tijd is hij bestuurslid van de Ancienne Belgique.

Andere boeken door Joeri van den Bergh

Inhoudsopgave

About the authors
Preface
Authors’ acknowledgements
Publisher’s acknowledgements
List of acronyms



-Integrated communications
-Branding
-How marketing communications work
-Marketing communications planning
-Advertising
-Online communication
-Media planning
-Brand activation
-Direct marketing
-Public relations
-Sponsorship
-Exhibitions and trade fairs
-Measuring campaign effectiveness
-Ethical issues in marketing communications



Glossary
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing Communications