Lees verder
Aaltje Vincent is een toonaangevend expert in jobmarketing, slim en succesvol solliciteren. Met ruim dertig jaar ervaring in het vakgebied. Ze deelt hierover als spreker, trainer en coach en in de landelijke pers en op radio en tv. Vanuit haar expertsie adviseert zij tevens werkgevers in het écht sollicitantgericht werven.
Meer over Aaltje VincentJobmarketing 3.0: Werkboek
Solliciteren: nu zichtbaar, straks nieuw werk
Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789000375332Samenvatting
Vind nieuw werk met het Jobmarketing 3.0 werkboek
De manier waarop je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek verandert waar we bij staan. Hoe zorg je ervoor dat jouw toekomstige werkgever niet om jou heen kan? Hoe compleet en krachtig is jouw cv? Hoe gebruik je video optimaal? Hoe bouw je een netwerk op dat voor je werkt en hoe zorg je ervoor dat je eigen online zichtbaarheid te allen tijde aantrekkelijk en uitnodigend is? Simpel! Je wendt je tot Nederlands grootste autoriteit op het gebied van solliciteren: Aaltje Vincent.
Met dit werkboek vol theorie, adviezen – ook via video’s en podcasts – checklists, tips, valkuilen en praktijkvoorbeelden kun je zelfstandig vorm geven aan je eigen loopbaan en de volgende stap zetten. Aaltje neemt je stap-voor-stap mee in praktische invuloefeningen en opdrachten zodat jij het werk vindt dat nu bij je past. Het werkboek wordt daarmee een uniek en persoonlijk document, voor en nu en de rest van je werkleven.
Of je nu direct of later je ideale baan voorbij ziet komen, jij bent op elk moment voorbereid. Klaar voor de start? Aan de slag!
'Jobmarketing 3.0: Werkboek doet wat het zegt, het is dé handleiding om direct praktisch aan de slag te gaan met jouw zoektocht naar ander werk. De opdrachten en tips geven je een uitstekend handvat om je nieuwe toekomst snel in beeld te krijgen!' – Jolet Uilenberg, Loopbaancoach 'Gewoon een baan'
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Aaltje Vincent
Inhoudsopgave
Inleiding 13
Aan het werk! 13
Wat is jobmarketing? 13
1 Arbeidsmarktklaar 15
1.1 Hoe vinden mensen werk? 15
1.2 Welke waarde voeg jij toe? 22
1.3 Jij als oplossing op de arbeidsmarkt 36
1.4 Jouw arbeidsmarkt 39
1.5 Aantal vacatures en soorten contracten 39
2 Levensloop van de vacature 54
2.1 Jouw arbeidsmarkt 73
2.2 Jouw jobmarketingplan 85
3 Je cv, LinkedIn en meer 89
3.1 Je foto: cruciaal in een beeldcultuur 89
3.2 E-mail, telefoon en WhatsApp 92
3.3 Je curriculum vitae 95
3.4 Creatief cv, eigen website en video-cv 136
3.5 Je LinkedIn-profiel 140
3.6 Twitter, Facebook, Instagram en TikTok 146
4 Omgaan met arbeidsbemiddelaars 148
4.1 Hoe werken arbeidsbemiddelaars? 148
5 Netwerken voor werk 158
5.1 Netwerken als investering in je werk 158
5.2 Jouw ‘pitch op maat’ 160
5.3 Je LinkedIn-netwerk 164
5.4 Netwerkgesprekken binnen je vak 169
5.5 Maken van een netwerkafspraak 178
5.6 Het netwerkgesprek 181
5.7 ‘Koud’ netwerken 190
5.8 Netwerkonderhoud 193
6 Solliciteren met een brief 202
6.1 Vacatureanalyse 202
6.2 Bellen om informatie 206
6.3 Preselectie met video, gaming en meer 210
6.4 De sollicitatiebrief 215
6.5 Open sollicitatie 221
7 Het sollicitatiegesprek 225
7.1 Pretlichtjes en nervositeit 226
7.2 Voorbereiding, voorbereiding, voorbereiding 228
7.3 Sollicitatievragen van je selecteurs 233
7.4 Sollicitatievragen die je zelf stelt 245
7.5 Het sollicitatiegesprek via video 250
7.6 Het tweede sollicitatiegesprek 252
7.7 Je krijgt de baan?! 254
Dankwoord 261
Over de auteur 263
Register 267
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan