
Lees verder
Ondernemer, spreker en hoofdauteur van de wereldwijde bestseller 'Business Model Generatie'
Meer over de auteursAlexander Osterwalder en Yves Pigneur staan op de shortlist voor de Thinkers50 2017.
Hoe kunt u oude, gedateerde business modellen onderzoeken, ter discussie stellen en transformeren? Hoe kunt u visionaire ideeën omvormen tot het-speelveld-veranderende businessmodellen die het establishment uitdagen - of verjongen als uzelf die gevestigde orde bent. Dit boek geeft de antwoorden.
Dit boek is de vertaling van het succesvolle boek 'Business Model Generation', dat eind 2009 verscheen. Het unieke van het boek is dat alles wat u als lezer moet weten, snel, eenvoudig en in een visueel format wordt overgebracht. Voorbeelden worden in plaatjes gepresenteerd en de inhoud is aangevuld met oefeningen en workshopscenario's voor direct eigen gebruik.
Dit boek is verdeeld in vijf delen:
1. Het Business Model Canvas, een tool om business modellen te beschrijven, te analyseren en te ontwerpen.
2. Business Model Patronen, gebaseerd op concepten van vooraanstaande business denkers.
3. Technieken om u te helpen business modellen te ontwerpen.
4. Herinterpreteren van strategie door de business model lens.
5. Een generiek proces om u te helpen innovatieve business modellen te ontwerpen, waarbij alle concepten, technieken en tools in Business Model Generatie met elkaar worden verbonden. Dit laatste gedeelte geeft een visie op vijf business model thema's voor toekomstig onderzoek.
Ten slotte biedt het nawoord een kijkje achter de schermen van 'the making of Business Model Generatie'. (Vierhonderdzeventig leden van de Business Model Innovation Hub hebben een bijdrage geleverd met cases, voorbeelden en kritische commentaren op het manuscript.)
Inmiddels is het vervolg van Business Model Generatie verschenen: Waarde Propositie Ontwerp. Dit boek laat zien hoe je krachtige waardeproposities ontwerpt, test en levert.
Jouw businessmodel op één pagina? Bestel hier de canvasposters (A0-formaat).
business model canvas businessmodel bedrijfsmodellen strategie innovatie businessmodelinnovatie klantrelaties waardepropositie visueel denken key partners strategisch management ondernemerschap waardecreatie ondernemen organisatie prijszettingsmechanismen prototyping scenarioplanning open business models cocreatie multi-sided platforms long tail klantsegmenten blue ocean strategy disruptieve innovatie free as a business model verdienmodel competitief voordeel management kostenstructuur waardeketens unbundling storytelling ideation inkomstenstromen customization klantinzichten klantervaring freemium marktdifferentiatie schaalvoordelen bedrijfsprocessen open innovatie concurrentievoordeel digitale transformatie evaluatiemethoden communities kanalen intellectual property networking kernactiviteiten business model environment co-creatie toekomst kernpartners key resources klantenrelaties creativiteit platformeconomie duurzaamheid meervoudige businessmodellen
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books