Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Digital Marketing

van strategie tot praktijk

Paperback Nederlands 2023 9789024441556
Verkooppositie 4946Hoogste positie: 613
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Kennis over digital marketing is onmisbaar voor iedere organisatie en marketeer. Veel on-line marketeers focussen bij hun werk vooral op ‘analytics’. Terwijl een sterke strategische basiskennis en creativiteit in marketing minstens zo belangrijk zijn. In deze uitgave wordt aan deze facetten uitgebreid aandacht besteed om zo in de praktijk écht het onderscheid te kunnen maken.

Achtereenvolgens komen aan bod: de rol van online marketing in een organisatie, het digi-tal marketingcanvas, de verantwoordelijkheid voor mens en maatschappij: purpose marke-ting, online marketingcommunicatie, storytelling en contentstrategie, datagedreven marke-ting en analytics en creativiteit als basis voor een onderscheidende online marketingstrate-gie.
Op de online leeromgeving bij dit boek vind je materiaal voor extra verdieping, zoals uit-werkingen van het online marketingcanvas, opdrachten en samenvattingen. En ook is het volledige boek zichtbaar.

Digital marketing is geschreven voor eerstejaars hbo-studenten van commerciële opleidin-gen zoals Commerciële Economie, Communicatie, Ondernemerschap & Retail Management. Maar ook (beginnende) professionals die zich willen ontwikkelen op het gebied van online marketing vinden in dit boek veel waardevolle handvatten.

Specificaties

ISBN13:9789024441556
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:344
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:5-5-2023
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Paul Kramer

Paul Kramer is zelfstandig communicatie- en merkstrateeg en eigenaar van communicatie-adviesbureau Sterker Merk en digital marketing collective No Nonsense Brothers. Daarvoor was hij werkzaam bij diverse nationale en internationale marketingcommunicatiebureaus. Kramer combineert zijn werk als strateeg met het verzorgen van trainingen, workshops en het ontwikkelen van opleidingen en trainingen.

Andere boeken door Paul Kramer

Inhoudsopgave

1 Introductie digital marketing 9
1.1 Van marketing 1.0 naar marketing 4.0 9
1.2 Definitie van (digital) marketing 11
1.3 Van traditionele marketing naar digital marketing 11
1.4 Bijdrage van digital marketing aan de groei van de organisatie 13
1.5 Het toenemend belang van purpose in (digital) marketing 14
1.6 Trends en ontwikkelingen 16
1.7 Functies en rollen in digital marketing 20
1.8 De verantwoordelijkheid van de (online) marketeer 21

2 Het Digital Marketing Canvas 27
2.1 Het Digital Marketing Canvas 27
2.2 De uitgangssituatie en de marketingstrategie 28
2.3 Online interne analyse 30
2.4 Online externe analyse 35
2.5 Probleemstelling 35
2.6 Strategie 36
2.8 Planning en budget 49
2.9 Evaluatie 51

3 Online marketingcommunicatie 59
3.1 De customer journey 59
3.2 Klantenwerving 61
3.3 Branding 69
3.4 Klantretentie 72
3.5 Van klanten ambassadeurs maken 75
3.6 Websiteoptimalisatie 77

4 Storytelling en contentstrategie 85
4.1 It’s not the product you sell, it’s the story you tell 85
4.2 Soorten storytelling 86
4.3 De Gouden Cirkel: het waarom, hoe en wat van de organisatie 87
4.4 Creatieve uitwerking 90
4.5 Contentstrategie 90
4.6 Contentmarketing 91

5 Datagedreven marketing en analytics 101
5.1 Metrics in de bewustwordingsfase 102
5.2 Metrics in de overwegingsfase 103
5.3 Metrics in de aankoopfase 104
5.4 Metrics in de bindfase (loyaliteitsfase) 105
5.5 Data verzamelen 106
5.6 Privacy, regels en ethiek 108

6 Digital marketing design: creativiteit als basis voor een onderscheidende digital marketing-strategie 113
6.1 Design thinking 114
6.2 Overige creatieve technieken 116
6.3 Conceptontwikkeling 122
6.4 Doorvertaling naar relevante content 122

Beeldverantwoording 127
Literatuurlijst 129
Register 131
Over de auteur 135

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Digital Marketing