Herman Ilgen heeft jarenlange ervaring als onderhandelaar en mediator. In samenwerking met de Universiteit van Amsterdam doet hij al ruim 12 jaar onderzoek en ontwikkelde hij de unieke INSA-methode die nu op allerlei plekken wordt ingezet door ondernemingen, overheidsorganisaties en individuele professionals.
Meer over de auteursSkills - Onderhandelen
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789043018180Samenvatting
Onderhandelen doe je dagelijks. Vaak onbewust, soms juist heel bewust; telkens als je iets van een ander nodig hebt om je doelen te bereiken of je wensen te vervullen, ben je aan het onderhandelen.
'Onderhandelen' is een praktisch studie- en trainingsboek dat je leert met de uitdagingen van een onderhandeling om te gaan. Aan de hand van basisvaardigheden werk je aan je persoonlijke effectiviteit: via grip krijgen op lastige situaties naar regievoering in ingewikkelde trajecten. Je wordt uitgedaagd kritisch naar jezelf, je houding en reacties van anderen te kijken. Hierdoor ben je in staat de juiste onderhandelingsstrategie te kiezen. De theorie wordt ondersteund door tal van voorbeelden en praktische oefeningen om de groei van je effectiviteit te toetsen.
'Onderhandelen' is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs en voor iedereen die zijn onderhandelingsvaardigheden wil ontwikkelen.
Op de bijbehorende website vind je een digitale leeromgeving met extra oefen-, case- en videomateriaal.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Keimpe de Vries
Inhoudsopgave
Over de auteurs
Inleiding
Deel 1 Basis
1 Vaardig onderhandelen
2 Gestructureerd onderhandelen
3 Prijs onderhandelingen
Deel 2 Grip
4 Professioneel onderhandelen
5 De aikido-paradox
6 Schakelen tussen vechten en samenwerken
Deel 3 Regie
8 Regie in onderhandelingen
Bijlage A Lijst met competenties
Bijlage B Checklist
Literatuurlijst
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan