Lees verder
Frank Kwakman is auteur, organisatie-adviseur en mede-directeur van e-Progress | Resultaat met talent. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring met het begeleiden van organisaties bij groei, ontwikkeling en performance.
Met 'Leidinggeven aan jezelf' is zijn 21e boek verschenen. In zijn boeken reflecteert hij op zijn eigen praktijkervaringen met het doel anderen te inspireren om in beweging te komen, nieuwe kansen te zien en verborgen talenten te ontdekken.
Meer over de auteursProfessionals & relatiemanagement
Durven kiezen voor klanten die waarde creëren
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789052618258Samenvatting
'De klanten van vandaag zijn belangrijk voor de omzet van morgen', aldus een van de professionals die in dit praktijkboek aan het woord komen. Omdat het werk niet langer vanzelf op professionele dienstverleners afkomt, staan het acquireren van nieuwe opdrachten en het werven van nieuwe klanten hoog op de agenda. Een essentiële succesfactor hiervoor is het optimaal bedienen van de huidige klanten en het goed onderhouden van de relaties die er al zijn. De vraag is alleen hoe en waar te beginnen?
'Professionals & Relatiemanagement' biedt praktische adviezen om systematisch relaties aan u te binden, deze verder te ontwikkelen en van hen ambassadeurs voor uw bureau te maken. De belangrijkste thema's die in dit boek belicht worden:
- Waarom relatiemanagement dé acquisitiestrategie bij uitstek is
- Hoe u kunt bepalen welke relaties waardevol zijn voor uw bureau
- Welke activiteiten bijdragen aan effectief relatiemanagement
- Hoe u investeringen in relatiemanagement rechtvaardigt
- Hoe u de kans op loyaliteit en meerwerk bij bestaande klanten vergroot
- De cruciale rol van professionals in het succes van relatiemanagement
- Welke organisatorische consequenties het kiezen voor klanten heeft
- Wat het werken met markt- en accountplannen u oplevert
'Professionals & Relatiemanagement' is geschreven voor alle professionals die naast uitvoerend en vakinhoudelijk professional ook verantwoordelijk zijn voor klanten en in hun dagelijkse praktijk relatiemanagement meer planmatig willen aanpakken. Maar ook voor de managers van deze professionals die naast het management van hun eigen relaties op zoek zijn naar een bureaubrede strategische aanpak.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Frank Kwakman
Over Jos Burgers
Inhoudsopgave
1. Relatiemanagement als acquisitiestrategie
2. Durven kiezen voor klanten
3. De vier P's van relatiemanagement
4. Investeren in relatiemanagement.
5. Organiseren van relatiemanagement
Overzicht van geïnterviewde personen
Over de auteurs
Literatuur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan