Wilmar Schaufeli is emeritus hoogleraar Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de Universiteit Utrecht en de KU Leuven.
Meer over de auteursBevlogen aan het werk
Met passie en enthousiasme aan het werk
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789058713308Samenvatting
Wie bevlogen is, heeft passie voor zijn werk, krijgt er energie van en werkt met plezier. De meeste mensen werken tegenwoordig niet alleen om de hypotheek te betalen, maar ook om zich te ontwikkelen, verbonden te voelen met anderen, en vorm te geven aan hun passie.
Onderzoek laat bovendien zien dat bevlogenheid bijdraagt aan onze psychische en lichamelijk gezondheid. Zeker nu we met zijn allen langer moeten doorwerken, kunt u er dus maar beter voor zorgen dat u dat met plezier doet.
Bevlogen werken is niet alleen van belang voor de individuele werknemer, maar ook voor de werkgever. Bevlogen werknemers zijn productiever, klantvriendelijker, trouw aan de organisatie en maken minder ongelukken en fouten. Met bevlogen werknemers verdient een organisatie simpelweg meer geld.
'Bevlogen aan het werk' is een helder geschreven boek voor iedereen die zich met bevlogenheid in organisaties bezighoudt: werknemers, managers, p&o'ers, professionals en beleidsmakers.
Alhoewel geschreven in begrijpelijke taal, is het boek gebaseerd op gedegen wetenschappelijk onderzoek. Het boek bevat daarnaast interessante tests waarmee u uw werkhouding kunt bepalen en adviezen waarmee u de bevlogenheid van uzelf en anderen kunt versterken.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Pieternel Dijkstra
Inhoudsopgave
1.1 Wat is bevlogenheid precies?
1.2 Met bezieling aan het werk
1.3 Te veel hart voor de zaak
1.4 Te weinig bezieling
1.5 Een totaalplaatje
1.6 Wie zijn het meest bevlogen?
2. Hoe werkt bevlogenheid?
2.1 Oorzaken van bevlogenheid
2.2 De gevolgen van bevlogenheid
2.3 Het WEB-model
3. Werknemer: zo verhoog je je eigen bevlogenheid
3.1 Wat je kunt doen om je eigen bevlogenheid te verhogen
3.2 En de leiding dan?
4. Wat een organisatie kan doen aan bevlogenheid
4.1 Adviezen voor de organisatie
4.2 En de werknemer dan?
5. De positieve spiraal
5.1 Het wordt alleen maar beter …
5.2 Emotionele besmetting
Bijlage WEB-monitor
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan