Lees verder
Drs. ing. Wessel Berkman heeft sinds 1999 ervaring in commerciele optimalisatie. Hij is oprichter van The Brown Paper Company, De Commerciele Revoultie, The Social Selling Company en Employee Growth Factory. Zijn organisaties laten zich graag afrekenen op de behaalde meetbare duurzame resultaten. Naast dit werk schrijft hij boeken en houdt hij zich bezig met leiderschapsontwikkeling.
Meer over de auteursNext Level Sales
Hoe AI & automation jullie commercie op zijn kop zet
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083238319Samenvatting
Hoe onderscheid je je in commercie te midden van steeds kritischere klanten met scherpere eisen en beperkte budgetten? Dit in een landschap van hyperconcurrentie, overweldigende onlineactiviteiten, talloze prijsvechters en snelle ontwikkelingen in AI en automation. Besef dat een gebrek aan omzet met gezonde marges je toekomstperspectief beperkt.
Het tijdperk van traditionele commerciële teams is voorbij. Ruim 40% van de huidige commerciële werkwijzen is te optimaliseren, of vervangbaar door AI of automatisering. Hoeveel kostenbesparingen en extra omzet met gezonde marges zal dat opleveren?
De markt wordt overspoeld door AI- en automationtools. Welke kies je? Ontdek in dit boek wat je nu kunt doen om niet op achterstand te raken. Leer over tools en technieken, maar ook wannéér je deze slimme tools kunt inzetten om je salesteam te verbeteren of zelfs volledig te digitaliseren. Daarnaast krijg je inzicht in de cruciale elementen van een succesvolle AI- en automationstrategie, -implementatie en -uitvoering. Dit doe je door eerst een stevige basis te leggen met een aantrekkelijke salesfilosofie, een Commerciële Blueprint en het creëren van een hoog disciplineniveau.
Waarom nú actie ondernemen? Omdat de concurrentie dit anders wel doet. Nu actie ondernemen betekent voor klanten een aanzienlijk verbeterde klantenbediening, en voor medewerkers een belangrijke ondersteuning die veel tijd bespaart, waardoor er meer tijd vrijkomt voor creativiteit en klantgerichtheid. Of je begint meteen met de vormgeving van de ultieme complete digitale commerciële organisatie.
Waar willen jullie het verschil maken met AI en automation?
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Wessel Berkman
Over Erik Klein Nagelvoort
Inhoudsopgave
Voorwoord 13
Voor wie is dit boek? 23
En wat vindt de klant er allemaal van? 27
Next Level Sales met AI en automation 31
Het verschil tussen automation en AI 32
AI en automation in sales en marketing tot op heden 38
Generatieve AI: ChatGPT & Jasper.ai 42
De gevaren van AI en automation 48
Waarom moet je investeren in AI en automation? 54
Waarop laten jullie je structureel uitdagen om naar Next Level Sales te gaan?58
De snelle jongens in de markt: wonderpillen bestaan niet 63
Jullie sales maintenance department of salesinnovatieteam 65
Eerst de basis in orde 70
Data in orde 70
Salesbasis in orde74
Eerst nog wat meer over moderne sales: Level 1, 2 en 3 -typen omzet 74
Basis vastgelegd in een Sales Playbook of Commerciële Blueprint?.81
Jullie unieke commerciële filosofie waarmee je iedereen verslaat 87
Jullie magische stip op de horizon 90
Sales als onderscheidend vermogen: je Gouden Stippen 92
Het hebben van een grote groeimindset is essentieel 97
Het hebben van een hoge mate van discipline 95
Now is the time! Marketing, sales, business development en
businessinnovatie samen met één doelstelling 98
Iedere salesmedewerker met AI en automation een Messi in sales? 101
Een aardverschuiving binnen je salesteam! 108
Met een duidelijke strategie, plan en executie
voorkom je (grote) teleurstellingen 113
De opbouw van je sales-techsysteem: je salesplatform 125
Van CRM naar een platform 125
'AI is niet langer een hype, maar here to stay'129
Een overdaad aan AI en automationtools 135
Onze top x favoriete maatwerkoplossingen:
ingericht op de hoofdstappen in het salesproces 140
Fase 1: De on- en offline socialsellingfase (leadgeneratie) 143
Onze favoriete automation- en AI-toepassingen in de socialsellingfase. 150
Fase 2: De SalesART-fase (lead tot deal) 161
Automation en AI-toepassingen in de SalesART-fase 164
Fase 3: Level 3 Fan4Fan (lidmaatschapsproces) 175
Automation- en AI-toepassingen in de Fan4Fan-fase 179
Voorbeelden in een aantal overige salesprocessen 188
Tenders 188
AI en automation in tenderprocessen 190
Toepassingen in de ontwikkeling van je managers en salesmedewerkers 196
Bijlage: Meer over Sales Outlook 207
Bijlage: Een gedetailleerd overzicht van AI- en automationtools 213
Bijlage: Inzicht in de vier grootste CRM-leveranciers 227
De verschillen tussen de grootmachten in CRM 230
Boeken over sales, AI en automation 232
Meer over Wessel Berkman 233
Meer over Erik Klein Nagelvoort 235
Meer over Blue Field Agency 237
Meer over De Commerciële Revolutie en The Social Selling Company 238
Eerdere boeken van de auteurs 241
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan