Jan van Bon studeerde in 1979 af als biomathematicus, waarna hij als onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen verschillende projecten voor de overheid uitvoerde.
Meer over Jan van BonIT Service Management basierend auf ITIL V3 (Duitstalig)
Das Taschenbuch
Paperback Engels 2008 1e druk 9789087531041Samenvatting
In juni 2007 is de langverwachte update van ITIL aan de wereld gepresenteerd. IT-managers, trainers, consultants en andere gebruikers van de ITIL V2 zijn geconfronteerd met ingrijpende veranderingen. ITIL V3 volgt namelijk een compleet nieuwe aanpak. De nieuwe versie introduceert de servicecyclus als leidraad terwijl V2 gebaseerd is op processen en functies.
Deze beknopte samenvatting biedt een praktische en waardevolle inleiding in de stof die wordt besproken in de vijf nieuwe ITIL-leerboeken. In eerste instantie wordt ingegaan op de structuur en denkwijze van de nieuwe servicelevenscyclus. Daarna presenteert deze pocket de informatie over processen en functies in een apart deel. Hiermee komt deze uitgave tegemoet aan de bestaande gebruikers van ITIL V2 die op zoek zijn naar een brug van V2 naar V3: dit tweede deel gaat niet alleen in op alle elementen uit ITIL V2, maar behandelt ook de processen, functies en andere activiteiten van V3.
Lees meer...
Deze pocketguide biedt de lezer een snelle referentie naar de basisconcepten van ITIL V3. Lezers kunnen de itSMF-publicatie 'Foundation of IT Service Management-op basis van ITIL V3' gebruiken voor meer uitleg en begeleiding.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Vorwort
Danksagungen
1 Einführung
2 Einführung in den Servicelebenszyklus
3 Lebenszyklus Phase: Service Strategy
4 Lebenszyklus Phase: Service Design
5 Lebenszyklus Phase: Service Transition
6 Lebenszyklus Phase: Service Operation
7 Lebenszyklus Phase: Continual Service Improvement
8 Einführung in Funktionen und Prozesse
9. Fuktionen in Prozesse in Service Strategy
10 Funktionen und Prozesse in Service Design
11 Funktionen und Prozesse in Service Transition
12 Funktionen und Prozesse in Service Operation
13 Funktionen und Prozesse in Continual Service Improvement
Acronyms
Referenzen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan