Lees verder
Hans Groen is al ruim 30 jaar organisator van zakelijke events. Hij heeft meer dan 300 evenementen op zijn naam staan met sprekers als Michael Porter, Tom Peters, Jack Welch, Deepak Chopra, Stephen Covey, John Cleese, de Dalai Lama en Johan Cruijff.
Meer over Hans GroenVolle zalen
De beste strategie voor een uitverkocht event
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 1e druk 9789089654489Samenvatting
Het aanbod van seminars, congressen, concerten, theatervoorstellingen en andere events is overweldigend. De strijd om de bezoeker is moordend. Events met grote namen zijn doorgaans snel uitverkocht, maar hoe krijg je een zaal vol als je je als organisator richt op een minder groot publiek of een specifiek thema? Wat als je kampt met een te lage bezettingsgraad en de zaal op z’n best halfvol is ondanks alle goedbedoelde marketinginspanningen?
Dit boek gaat over ‘butts in seats’, over de kunst om stoelen te verkopen én tegen de beste prijs. Hans Groen, voormalig directeur van Focus Conferences deelt zijn succesformule. Alle factoren die van invloed zijn komen aan bod: van de programmering, het spelen met de prijs, de keuze voor de sprekers, maar ook een briljant idee, de juiste locatie en uitstekende promotie. Vanaf nu dus nooit meer een excuus voor een lege zaal!
- Voor alle organisatoren die zalen vol willen krijgen, van conferentiezalen tot theaters en bioscopen tot popzalen en zelfs kerken.
- Met cases van o.a. Soldaat van Oranje – De Musical, het seminar MBA in één dag, de musical De Marathon, de Johan Cruijfseminars, TEDx, André Rieu en een kijkje achter de schermen van het Forward Thinking Leadership Seminar met president Obama.
- Boordevol tips van vele deskundigen uit de wereld van fillm, theater, pop en seminars.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Hans Groen
Inhoudsopgave
Inleiding
Nooit meer een lege zaal 13
1 Hoe bedenk je een briljant idee? 19
1.1 De succesfactoren voor een briljant idee 19
1.2 Hoe ontstaat een briljant idee? 24
1.3 Hoe werk je je idee slim uit? 34
Case MBA in één dag: eerst lachen, dan gaan 38
2 Wel of niet werken met een grote naam? 43
2.1 Heb je een grote naam nodig voor een volle zaal? 43
2.2 Hoe werkt het om een grote naam te boeken? 50
Case President Obama in Nederland: de meest begeerde spreker ter wereld regelen en marketing met de handrem erop 59
3 Hoe stel je een goed programma op? 67
3.1 Seminars: geen goed programma zonder gedegen onderzoek 67
3.2 Vele goede programma’s leiden tot een goede programmering 76
Case Onderzoek naar de beste managementsprekers dat leidde tot… Johan Cruijff 88
4 Hoe vind je de perfecte locatie? 91
4.1 De belangrijkste criteria voor het kiezen van de beste locatie 91
4.2 Iconische locaties: theaters, bioscopen en popzalen 96
Case Soldaat van Oranje – De Musical: een voorbeeld om te koesteren 102
5 Hoe bepaal je de juiste prijs? 129
5.1 De belangrijkste prijsstrategieën en psychologische inzichten 129
5.2 De teloorgang van het klassieke abonnement 141
5.3 Dynamic pricing als aanjager van je omzet 145
Case TED: revolutie in de congreswereld en invite only 151
6 Welke promotie leidt tot volle zalen? 157
6.1 Kwestie van lange adem: eindeloos herhalen 157
6.2 De marketingcampagne 161
case Beweging creëren vanuit inhoud: de musical De Marathon 175
Case Orlando Bottenbley: de predikant die de kerk wel vol krijgt 178
7 Hoe zorgt ‘uitverkocht’ voor continuïteit? 183
7.1 Uitverkocht: de realiteit 183
7.2 De 10 beste manieren om uit te verkopen 186
7.3 Verre van uitverkocht: wat nu? 189
Case Q-dance: ‘Uitverkocht is een keuze’ 195
8 Welke innovaties spelen er in de culturele sector? 199
8.1 Het einde aan woekerwinsten en fraude door blockchain 199
8.2 Meer aandacht voor verzekeringen 201
8.3 Alternatieve content en vernieuwing in de bioscoop 204
8.4 In het kort: andere ontwikkelingen, trends & innovaties 208
Case Alles in eigen hand bij André Rieu 216
Dankwoord 220
Over de auteur 221
Geraadpleegde literatuur 222
Fotoverantwoording 224
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan