Lees verder
Jos Burgers is bestsellerauteur van managementboeken en spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid.
Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zes van zijn boeken zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar.
Meer over Jos BurgersThuis ben ik niet zo leuk!
Klanten vinden en binden met een beetje humor
Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789089654564Samenvatting
Veel mensen weten humor te waarderen. En omdat klanten eigenlijk nét mensen zijn, is humor een krachtig wapen bij het vinden en binden van klanten. Als je het tenminste op de juiste manier inzet. Want er kleven ook risico’s aan het gebruik van humor. Je kunt de plank behoorlijk misslaan.
In zijn nieuwste boek Thuis ben ik niet zo leuk! laat bestsellerauteur Jos Burgers zien hoe humor kan bijdragen aan zakelijk succes – en dat het een vaardigheid is die iedereen kan ontwikkelen. Niet door de lolbroek van de afdeling te worden, maar door humor op de juiste momenten bewust in te zetten in de communicatie met klanten. Met als doel verrassend uit de hoek te komen en hen te laten (glim)lachen.
Op zijn kenmerkende luchtige en praktische wijze beschrijft Jos Burgers waarom humor je gunfactor vergroot en maakt dat je opvalt, hoe je beter wordt in het gebruik ervan in het contact met klanten, welke risico’s en valkuilen er zijn en hoe je die kunt vermijden. Een boek vol herkenbare voorbeelden die aantonen dat klanten sneller voor je kiezen en langer bij je blijven, als je de moed hebt om serieus werk te maken van humor!
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Jos Burgers
Inhoudsopgave
Deel 1: Waarom een boek over humor in relatie tot klanten? 12
1 Thuis ben ik niet zo leuk! 15
2 Humor wordt niet op prijs gesteld 21
3 Saaie bedrijven zijn er al genoeg 27
4 Hoe meer leuks, hoe meer likes 33
5 Hoogspringen is gevaarlijker dan verspringen 39
Deel 2: Wat is kenmerkend voor humor in een zakelijke omgeving? 44
6 Humor staat haaks op het gezond verstand 47
7 Ad rem reageren is risico in het kwadraat 53
8 Humor is pas humor als de ander dat zo ervaart 59
9 De overeenkomst tussen humor en de smaak van eten 65
10 Mensen kopen niet van clowns 71
Deel 3: Wat zijn de positieve effecten van humor bij het vinden en binden van klanten? 76
11 Een mooi strak lichaam of een lekker glas wijn? 79
12 Een goeie grap werkt beter dan een goeie toet 85
13 Humor werkt sneller dan een aspirientje 91
14 Van wat ik vertel blijft vrij weinig hangen 97
15 Humor is de meest sociale vorm van kritiek 103
Deel 4: Welke valkuilen en risico’s kun je maar beter vermijden? 108
16 Lach mét klanten, niet óm! 111
17 Iets of iemand is de sigaar 117
18 Gebruik schuttingtaal alleen in de schuttingenbranche 123
19 Niets is zo irritant als humor die niet leuk is 129
20 Beter je een ongeluk lachen dan lachen om een ongeluk 135
Deel 5: Hoe word je beter in het gebruik van humor in klantcontacten? 140
21 Ik dacht al dat die grap niet zou werken 143
22 Theo Maassen bedenkt ook niet alles ter plekke 149
23 Wie om zichzelf kan lachen, heeft altijd plezier 155
24 Beter een verhaal grappig vertellen dan een grappig verhaal vertellen 161
25 Over de vicieuze cirkel waar je liever niet uit komt 167
Dankwoord 172
Literatuur 174
Over de auteur 175
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan