algemeen directeur van de David Allen & Co, top-100 'thought leaders'
Meer over de auteursTeam
Getting Things Done met anderen
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789400518209Samenvatting
De kracht van samenwerking en productiviteit voor teams volgens de beproefde Getting Things Done-methodiek
In 'Team' van David Allen en Edward Lamont, verschuift de focus van individuele productiviteit naar teamdynamiek. Gebaseerd op de beproefde principes van Allen's revolutionaire Getting Things Done-methodiek, is dit boek een onmisbare gids voor moderne organisaties die streven naar maximale samenwerking en effectiviteit.
'Team' laat zien hoe je de krachten van individuele teamleden kunt bundelen om niet alleen gezamenlijke doelen te bereiken, maar ook te overstijgen. De kern van het boek draait om het creëren van een werkcultuur die zowel de uitvoering van taken als de groei van individuele talenten bevordert. Met praktijkvoorbeelden van enkele van 's werelds meest succesvolle bedrijven, illustreren Allen en Lamont hoe leiders productiviteit kunnen versnellen, communicatie verbeteren en stress verminderen door iedereen op één lijn te krijgen.
Dit essentiële handboek voor het bouwen van succesvolle teams is een must-read voor iedereen die in een groep werkt—van kleine startups tot grote multinationals. Het biedt de tools om niet alleen productief, maar ook harmonieus samen te werken.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over David Allen
Inhoudsopgave
Deel 1 Het landschap
1. Als 'teamwork' niet werkt voor het team
2. Nieuwe wereld, nieuw werk: wat gebeurt er?
3. Wat is een team? Waarom zijn ze belangrijk?
Deel 2 Belangrijkste elementen van productief samenwerken
4. De controle en focus behouden: De vijf stappen voor een team
5. Horizon vijf: Waarden en levensdoel
6. Horizon vijf: principes: de kracht van werknormen benutten
7. Horizon vier: visie
8. Horizon drie: doelen
9. Horizon twee: rollen en verantwoordelijkheden
10. Plannen (en herplannen) in een complexe, snel veranderende wereld
Deel 3 Een team managen
11. De structuur van leiderschap
12. Als je geen nee hebt, betekent je ja niets
13. Effectief delegeren
14. Nou, en? Wat nu?
Dankwoord
Bijlage 1 Wat is GTD nou eigenlijk?
Bijlage 2 Een tijdloze aanpak voor het gebruik van samenwerkingssoftware
Bijlage 3 Effectief werken in een virtuele wereld
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan