Lees verder
Erwin Wijman, door marketing-organisatie NIMA bestempeld als de hofschrijver van het vak, schreef eerder de bestsellers 'Zo verkoop je alles; Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt' en 'De verkoopmaffia; Waarom aardig zijn beter verkoopt'.
Meer over Erwin WijmanWat je verkoopt ben je zelf
Waarom de beste reclame gratis is
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2023 1e druk 9789461265647Samenvatting
Probeer klanten niet om te praten, maar ga mét ze praten.
Vergeet dure advertenties, commercials en huizenhoge billboards. Klanten trek je aan door een persoonlijke relatie met ze op te bouwen, via sociale media, je website en in real life. Dat kost niets en levert veel meer op.
Wat je verkoopt ben je zelf is een eyeopener voor ondernemers en zzp’ers die bekend, bemind en zelfs begeerd willen worden zonder dat het geld kost. Met de strategieën en tips in dit boek kost reclame maken je alleen tijd en energie, en dan zo dat je er ook een heleboel energie van krijgt.
Erwin Wijman, door marketingorganisatie NIMA bestempeld als de hofschrijver van het vak, schreef eerder de bestsellers ‘Zo verkoop je alles; Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt’ en ‘De verkoopmaffia; Waarom aardig zijn beter verkoopt’.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Erwin Wijman
Inhoudsopgave
Inleiding
De pers en professionals over Zo verkoop je alles (2019)
Deel 1 Persoonlijke relatie met je klant
1. Denk als een verkoper, doe niet als een verkoper – het geheim van verkopen in 4 woorden
2. Maak gewoon ruzie met je klant – en nog 8 of 9 relatie-adviezen om je klant eeuwig aan je te binden
3. Je merk IK is net zo belangrijk als je merk- of bedrijfsnaam: het belang van personal branding
4. Wat je in een crisis moet doen om goed uit die crisis te komen – de noodzaak van persoonlijke aandacht
5. Niks jij klantvriendelijker… je klant moet bedríjfsvriendelijk worden
6. De verkoop begint pas na de verkoop – zo houd je de klant nadat die klant is geworden
7. Zo krijg je een JA als je een JA wilt: de 10½ psychologische trucs voor onderhandelen met succes (hint: vertel nooit over je Tinder-date van die avond)
8. Wat je van een autoverkoper kunt leren over verkopen en intieme zones – een toneelstuk in 6 aktes
9. Moet je je klanten wel met ‘je’ aanspreken? Of zeg je ‘u’? Kies zelf, zolang het maar niet in het natte gras is
Deel 2 Sociaal op live bijeenkomsten
10. Zo maak je als ondernemer, zzp’er of starter van je netwerkpitch een killer-pitch
11. Ga naar elke nieuwjaarsborrel, je ontmoet er aardige mensen en nieuwe klanten
12. Je belangrijkste netwerktool is nog steeds je visitekaartje
13. Zo houd je je events en congressen spannend en aantrekkelijk
14. Waar is dat feestje? Hier is dat feestje! Geef vaker een feestje
15. Wil je reclame op een billboard? Maak dan van je auto je eigen bewegende billboard
Deel 3 Sociaal op sociale media
16. LinkedIn is uitgevonden voor gerichte acquisitie en talloze andere killer-toepassingen
17. De 13 Instagram-tips die jij als ondernemer kunt, nee, móét leren van de politie
18. Facebook is – ondanks alles – nog steeds een vruchtbare plek om klanten te werven
19. Zo verbeter je de openratio van je e-mails – het effect van een blauw hartje
20. Als je dacht dat telefonische verkoop moeilijk is? Op deze manieren werkt het wél – met resultaat
21. Je bedrijf dat ben jij, en nóg 7 ultrakorte tips voor video’s die scoren
Deel 4 Binnen is buiten
22. Zet je klant nooit op nummer 1 – je werknemers moeten op de eerste plaats staan
23. Hoe jij wél nieuwe medewerkers werft in deze personeelscrisis
24. Om verder te groeien – en je bedrijf schaalbaar te maken – is goeie mensen aannemen een must
Deel 5 Do’s-en-don’ts online
25. Vertel op je homepage direct wat je bedrijf doet en doe dat duidelijk
26. Doe eens lekker onfatsoenlijk – de mitsen en maren van het feedbackformulier
27. Hoe persoonlijker je webcare, hoe onweerstaanbaarder je bedrijf – o ja, gebruik nooit het woord ‘vervelend’
28. Dit kun jij leren van de psychologische trucjes van de grote webshops
29. De 5 redenen waarom je ook je bedrijfsnaam moet meenemen in je Google Ads-campagne
30. Formuleer je klantbeloften expliciet en kondig ze duidelijk aan op je homepage
Deel 6 Wel doen offline
31. Verstuur vaker een kaartje, geheid dat je opvalt tussen de post
32. ‘De bodem. Smaakt écht naar karton’ en andere meligheid die je toch op leuke merkversterkende ideeën kan brengen
33. De 7 redenen waarom jij als professional ook een boek moet schrijven
34. Van McDonald’s kennen mensen de reclame, van jouw broodjeszaak kennen ze Dikkie Dik die lekker dik smeert – zo maak je je bedrijf zichtbaarder
Deel 7 Meer geld naar binnen, minder geld naar buiten
35. Hoge korting, te hoge korting werkt averechts, geef dus nooit hoge korting
36. Verhoog gerust je prijzen, maar doe het dan wel goed (en geloofwaardig)
37. Zelfs in een kapitaalintensieve branche kun je klanten winnen met alleen maar gratis reclame – kijk (welja) naar Tesla
Deel 8 Het verschil maken
38. Zo stel je een offerte op die scoort – vraag niet een te lage prijs en nog 10 tips
39. Zo schrijf je een tekst waarmee je lezers vasthoudt tot het einde
40. Tweet interessante dingen, de wet van de zwerfpen en nog 15 eenvoudige tips om snel en goedkoop je naamsbekendheid te vergroten
41. Uitsmijter: de 28-plus-1-overbodige belangrijkste gratis reclametips
Nawoord
Liefdesbetuiging
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan