
Lees verder
Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management®-methode (iPM). Het is zijn ambitie om het eilanddenken bij organisaties te doorbreken door ze vanuit het gezichtspunt van klanten te laten samenwerken. Samen met zijn team perfectioneerde hij het iPM-gedachtegoed tot een succesvolle methode voor ketensamenwerking en -sturing.
Meer over Peter GeelenVan strategie naar uitvoering; hoe prestatie-indicatoren kunnen helpen
De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten - via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI's leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet.
In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI's opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u 'knoppen' krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.
Aanbevelingen
‘De missie van de schrijver is om organisaties beter te laten presteren. Dezelfde ambitie is ook altijd de drijfveer voor mijn werk geweest. Na het lezen van dit boek ben ik er zeker van dat deze frisse aanpak bijdraagt aan beter presterende organisaties. De introductie van KPI programma's kan echter volledig de mist in gaan en daar ben ik zelf - door schade en schande - achter gekomen. De klantketens - zoals beschreven in het boek - zijn een belangrijke en interessante manier om naar de business processen te kijken. Bovendien is dat een goede manier om duidelijk te maken dat voor een succesvol bedrijf, een goede samenwerking van alle afdelingen cruciaal is. Daarom geloof ik ook ten zeerste in op klantketens gebaseerde proces-KPI's in plaats van afdelingsgerichte KPI's. Alleen op die manier kan de juiste klant- en mensgerichte spirit behouden blijven. Hoe eenvoudig ook uiteengezet in dit boek: onderschat deze wezenlijke veranderingen niet. De positieve effecten op uw prestaties kunnen significant zijn. Ik wil u dan ook aanmoedigen om hiermee aan de slag te gaan.’ - Maiko van der Meer, CEO Marine Harvest Consumer Products
‘Prettig en belangrijk leesvoer voor iedereen die niet verstrikt wil raken in de waan van de dag en de klant niet uit het oog wil verliezen!’ - Rob Scholte, voormalig RvB en directielid bij Metro, Goodyear, Nestlé en Unilever.
‘Ik heb dit boek in een adem uitgelezen. Een aanrader voor iedere bestuurder die niet alleen ambitie op het papier wil doen landen. U wordt stap voor stap bij de hand genomen hoe de organisatie samen met teams kan werken aan echte verbetering.’ - Leonard Geluk, voorzitter College van Bestuur Haagse Hogeschool
‘Wij werken sinds 2010 op basis van iPM en hebben zeer aanzienlijke resultaatverbeteringen gerealiseerd op faalkosten en doorlooptijden. Ook de klanttevredenheid sterk toegenomen!’ - Piet van Loenhout, algemeen directeur Berkvens Deursystemen.
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Wat is een AI-boek? Een AI-boek is een nieuwe verschijningsvorm voor boeken, ontwikkeld door Maven Publishing en Typetone.
Het bestaat uit de volledige tekst van een boek, geschreven door de auteur, met kunstmatige intelligentie eraan toegevoegd waardoor het interactief wordt.
AI-boeken zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen app voor te installeren.
Meer informatie over AI-boeken