Gerjan Apeldoorn heeft na verschillende ervaringen (met successen en tegenslagen) zijn eigen droombaan al gevonden. Hij is trainer/coach van mensen die op zoek zijn naar een andere baan. Hij is de auteur van Baanbrekend naar (ander) werk.
Meer over Gerjan ApeldoornBaanbrekend naar (ander) werk
Zoek je droombaan met verrassende sollicitatietips
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789492939586Samenvatting
Vroeger had je een baan 'voor het leven', maar die tijd ligt ver achter ons. We werken steeds vaker in deeltijd, we wisselen geregeld van werkgever en steeds meer mensen combineren een dienstverband met een bestaan als zzp'er. En toen kwam ook nog eens de coronacrisis die ons leven totaal op z'n kop zette en ook grote invloed heeft op de arbeidsmarkt.
Maar ook in crisistijden is er nog altijd werk en zijn er banen die leuk zijn. Echter, de concurrentie in de strijd om een (andere) baan wordt steeds harder. Als je niet zichtbaar bent, word je niet gevonden. Na het lezen van dit boek weet je op welke momenten je op welke manier zichtbaar kan zijn. Door op te vallen en zo je kans op jouw droombaan te vergoten.
In dit boek deelt hij zijn kennis en jarenlange ervaring. Stap voor stap begeleidt hij je in het sollicitatieproces en geeft hij je veel tips en levenslessen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Gerjan Apeldoorn
Inhoudsopgave
1 Inleiding
2 Waarom baanbrekend naar (ander) werk?
3 Van werk naar werk
4 Ik wil een baan. Nee, ik wil een droombaan
5 Leer jezelf kennen
6 Het begin van een sollicitatieproces
7 Werk aan de winkel
8 Zo vergroot je je veerkracht
9 Jouw droombaan zoeken
10 De voorbereiding op een sollicitatie
11 De sollicitatiebrief en het CV
12 Het CV wordt steeds belangrijker
13 De bezorging van je brief met CV/CF
14 Lef hebben
15 Digitaal solliciteren
16 Hoe maken we contact?
17 Een pitch of elevator pitch
18 Het sollicitatiegesprek
19 Alle punten om te onthouden bij elkaar
20 Slotwoord
Bijlage 1 Rock your feedback
Bijlage 2 Een handje kersen met een ruchtbaar resultaat
Bijlage 3 Kernwaarden
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan