OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Internet en social media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Internet en social media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
    561 resultaten
    recensie
    Internet en social media
    3 oktober 2023
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
     De Belgische journalist Jonas Lips heeft een zeer overzichtelijk en prettig leesbaar boekje gemaakt over het platform Tik Tok. De ondertitel doet een belofte aan de lezende ondernemer: ‘Til je brand naar een hoger niveau met Tik Tok’. Tik Tok is allang niet meer die app met dansfilmpjes en liedjes voor kinderen. Inmiddels is het uitgegroeid tot de meest gedownloade app ter wereld.  
    recensie
    Internet en social media
    22 september 2023
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    Na zijn eerste boek ‘Hallo, ik ben ChatGPT’, geschreven door ChatGPT, brengt Bob Van Duuren een vervolg uit: ‘Geavanceerd ChatGPT’. Dit boek gaat nog veel dieper in op de mogelijkheden van ChatGPT, de plug-ins, het schrijven van prompts en noem maar op. Dit boek is wel voornamelijk door Van Duuren zelf geschreven, waarbij ChatGPT hem uiteraard ondersteunt. 
    preview
    Internet en social media
    14 september 2023
    Bob van Duuren
    3-4 minuten leestijd
    Wellicht heb je de boekpreview van Hallo, ik ben ChatGPT op deze site gelezen. Of wellicht heb je het boek zelf gelezen. Het vervolgboek dat mijns inziens niet kon uitblijven heb ik ditmaal voornamelijk zelf geschreven, uiteraard met een beetje hulp van ChatGPT.
    recensie
    Internet en social media
    4 september 2023
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    Hallo, ik ben ChatGPT is het eerste boek dat geschreven is door ChatGPT over zichzelf, en dit is de eerste keer dat ik een boek las dat is geschreven door AI.
    recensie
    Internet en social media
    30 augustus 2023
    Elly Stroo Cloeck
    3-5 minuten leestijd
    Je kon erop wachten, het eerste (?) Nederlandse boek geschreven door ChatGPT. Gaat dit onze menselijke auteurs overbodig maken? Ik denk het niet! Dit leuke en informatieve boekje, ‘Hallo, ik ben ChatGPT’ is geredigeerd door Bob van Duuren en laat zien dat er nog veel menselijke input nodig is. Samenwerken dan? Dat zeker!
    recensie
    Internet en social media
    23 augustus 2023
    Marthe Walter
    3-4 minuten leestijd
    In het in 2022 verschenen ‘Je bent al genoeg’ wijdt Thijs Launspach een hoofdstuk aan de gevolgen van sociale media en telefoongebruik. Tijdens zijn onderzoek maakt hij zich steeds meer zorgen over de invloed van social media. Zo ontstond het idee voor zijn nieuwste boek: ‘Asociale media’.
    recensie
    Internet en social media
    21 augustus 2023
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    Een boek over ChatGPT, dat klinkt interessant. ChatGPT is een ontwikkeling die veel mogelijkheden biedt. Maar ook veel zorgen kent. Een boek door ChatGPT? Dat klinkt nog veel interessanter, hoe dan? Bob van Duuren heeft ChatGPT een boek laten schrijven: ‘Hallo, ik ben ChatGPT’. Met een vleugje Bob, in diverse noten licht hij eea toe. 
    Interview
    Communicatie en media
    21 augustus 2023
    Jeroen Ansink
    5-7 minuten leestijd
    Webwinkels maken ons verslaafd aan online bestellen, zegt e-commerce expert Chantal Schinkels in ‘Het koopinfuus’. Ze pleit voor een nieuwe, ethische werkwijze voor de hele sector. ‘Ook ik val voor dit soort tactieken.’
    Interview
    Internet en social media
    7 augustus 2023
    Hans van der Klis
    5-7 minuten leestijd
    Met zijn boek ‘Asociale media’ bindt Thijs Launspach de strijd aan met de verderfelijke invloed van sociale media als Facebook, Instagram en TikTok. Als psycholoog gaat het hem aan het hart om te zien hoe het zelfbeeld van – met name – jongeren lijdt onder de algoritmes en hoe zij te maken krijgen met mentale problemen. ‘Wij blijven filmpje na filmpje kijken, maar in feite is het niets meer dan pulp.’
    recensie
    Communicatie en media
    10 juli 2023
    Daniëlle de Jonge
    3-4 minuten leestijd
    Chantal Schinkels zet in ‘Het koopinfuus’ heel uitgebreid uiteen hoe e-commerce er alles aan doet om consumenten zo veel mogelijk geld uit te laten geven en helpt je om niet verslaafd te raken aan online shoppen.
    achtergrond
    Communicatie en media
    6 juli 2023
    Bertrand Weegenaar
    9-13 minuten leestijd
    AI en ChatGPT. Het wordt zo veel besproken dat je je kunt afvragen: Wie ligt er niet wakker van? In deze Uit de boeken kijkt Bertrand Weegenaar vanuit drie perspectieven naar AI. Dat van de filosoof én ethicus - die kritisch vragend aan de zijlijn staat. Dat van de wiskundige én techneut - die het allemaal enthousiast bedenkt en mogelijk maakt. En dat van Porters bedrijfsman - die moet kijken naar de kansen en bedreigingen en alles in de hand moet zien te houden.
    preview
    Internet en social media
    4 juli 2023
    Patrick Petersen
    4-5 minuten leestijd
    Social media marketing is big business, maar kent ook de nodige hobbels. Multi-auteur en social addict Patrick Petersen presenteert met uitgever Van Duuren Media een herschreven boek over social media marketing. Het nieuwe social media landschap was voor de auteur de aanleiding om de inzichten op gebied van social media marketing eens volledig op te schudden. 
    recensie
    Internet en social media
    3 juli 2023
    Hans de Witte-van Mierle
    4-5 minuten leestijd
    ChatGPT is een AI-toepassing die ik -net als veel anderen- niet meer wil missen. Het is enorm handig en krachtig. Het is dan ook geen verrassing dat er een boek over is verschenen, geschreven door AI: Hallo, ik ben ChatGPT.
    recensie
    Communicatie en media
    30 juni 2023
    Hanneke de Wit
    4-5 minuten leestijd
    In ‘Het koopinfuus’ laat Chantal Schinkels zien hoe de e-commerce ons beïnvloedt. Er zijn zoveel manieren om meer te verkopen dat je als ondernemer wel gek zou zijn om er niets mee te doen. Want zonder verkoop geen bedrijf. Toch? Maar heb je er weleens bij stilgestaan hoe ethisch al die trucjes zijn?  
    preview
    Internet en social media
    20 juni 2023
    3-4 minuten leestijd
    Een boek schrijven samen met ChatGPT: kan dat, is het zinvol en wat zijn de implicaties? Om die vragen te beantwoorden ging Bob van Duuren met zijn nieuwe BFF aan de slag: Van Duuren zou de voorzetten geven, ChatGPT mocht de voltreffers scoren. In deze preview vertelt hij over zijn ervaringen.
    preview
    Internet en social media
    19 juni 2023
    Vincent Gill
    3-4 minuten leestijd
    ‘Digital Hero’ belooft je in 30 lessen alles te leren over het succesvol ontwikkelen en lanceren van digitale producten. Met die kennis kun je bovendien boven de verschillende vakgebieden uitstijgen. De auteur, Vincent Gill, vertelt in deze preview over zijn (overigens prachtige) boek.
    recensie
    Internet en social media
    8 juni 2023
    Hendrika Willemse-Vreugdenhil
    2-3 minuten leestijd
    Het op z’n kop zetten van je online marketing is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je bezig bent met het bouwen van je marketingstrategie. Toch lijkt deze methode zeer effectief te zijn en zorgt het juist voor een solide basis van je business.
    preview
    Communicatie en media
    8 juni 2023
    Chantal Schinkels
    3-4 minuten leestijd
    Chantal Schinkels ging van data-geek naar datacriticus. Haar missie met haar nieuwe boek ‘Het koopinfuus’: bedrijven en medewerkers laten inzien dat de ethische normen volledig zijn overschreden in de e-commerce – en hoe het anders kan. Ze vertelt erover in haar preview.
    recensie
    Communicatie en media
    15 mei 2023
    Hanneke Vogels
    2-3 minuten leestijd
    ‘Digitale gremlins’ tapt in op onze terechte scepsis ten aanzien van de grote techbedrijven die massaal onze data inzetten om te verleiden meer te kopen of meer gebruik te maken van hun diensten. Daar is inmiddels al flink wat over geschreven. Toch is de insteek van Rens van der Vorst net even anders.
    recensie
    Internet en social media
    11 mei 2023
    Jan Hoogstra
    3-5 minuten leestijd
    Om als bedrijf te groeien moet je aan marketing doen. Bekendheid creëren, vraag ontwikkelen en dan vervolgens door naar verkoop. Rick en Remco Zuidbroek denken dat het anders kan. In het boek ‘Zet je (online) marketing op zijn kop!’ beginnen ze bij het eind en werken terug naar het begin. Op de kop zeg maar…

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden