OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    1.626 resultaten
    recensie
    Marketing
    17 mei 2024
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    De inhoudelijke thema’s in ‘De Customer Leader’ zijn niet nieuw, de modellen ook niet, maar een nuttig boek is het wel. Want in tijden van fragmentatie van het marketingvak, is het zinvol dat er Nederlandstalige ambassadeurs zijn die de traditionele marketingstrategie aanhangen en hierover een eigentijds boek schrijven.
    recensie
    Marketing
    8 mei 2024
    Helmar Niemeijer
    1-2 minuten leestijd
    ‘Het bestsellerboek’. Ik las ‘m niet omdat ik de ambitie heb om een bestseller te schrijven. Heel eerlijk gezegd las ik hem omdat ik het boek kreeg. Leuk ingepakt, met stickers en confetti. En ja, daar ben ik gevoelig voor. Net zoals dat ik een zwak heb voor het enthousiasme dat de auteurs op social media uitdroegen bij het schijven en bij de introductie van hun boek.
    recensie
    Marketing
    6 mei 2024
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    ‘Speek de taal waarmee je gedrag stiekem stuurt’, zo luidt de ondertitel van het zonder meer leuke boekje ‘Bromvliegtaal’ van Tim den Heijer. De auteur gaat met dit boek verder op het thema ‘bromvlieg’, waarover hij al meerdere boeken heeft geschreven.
    preview
    Marketing
    3 mei 2024
    Antal de Waij
    3-4 minuten leestijd
    De wereld van AI is op z’n zachtst gezegd overweldigend. Artificial Intelligence lijkt de oplossing voor bijna elk thema. Dus hoe zit dat nu met AI en je content? Hoe kan AI bijdragen aan jouw contentstrategie? Hoe helpt AI om je klanten te bereiken? Met ‘Content & AI’ leer ik je niet alleen hoe je klanten kan werven en behouden met strategische content. Maar ook hoe je daar AI op praktische wijze voor inzet.
    recensie
    Internet en social media
    1 mei 2024
    Jan Hoogstra
    3-4 minuten leestijd
    Het gaat in de IT-wereld momenteel veel over Artificial Intelligence: van ChatGPT tot Copilot. Alles qua informatievoorziening kan sneller en beter. Nu is er een tool waarmee je kan automatiseren zonder te programmeren: Zapier. Bob van Duuren beschrijft in zijn boek ‘Laat Zapier voor je werken!’ wat de tool is en wat het kan. En dat is heel veel…
    recensie
    Marketing
    30 april 2024
    Marc Brunnekreeft
    2-3 minuten leestijd
    In het boek ‘Can Marketing Save the Planet? -101 Practical Ways to Use Sustainable Marketing as a Force for Good’ geven Michelle Cargill en Gemma Butler de marketeer 101 manieren om zichzelf te transformeren van stropers naar boswachters.
    Interview
    Communicatie en media
    29 april 2024
    Kim Buitenhuis
    8-12 minuten leestijd
    Slechts een derde van de personen in de media is vrouw. En áls vrouwen aan het woord komen, lopen ze risico op stereotype framing. Vaker in de Media-directeur en publiciteitsexpert Janneke van Heugten hoopt hier met haar mediaplatform en haar boek ‘Vaker in de media’ verandering in te brengen.
    recensie
    Marketing
    16 april 2024
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Met ‘Acquisitie voor professionals’ belooft Jan-Willem Seip nieuwe inzichten en nieuwe klanten en opdrachten aan professionals met jarenlange ervaring en een imposant portfolio, maar die moeite hebben nieuwe klanten aan zich te binden.
    preview
    Internet en social media
    4 april 2024
    Bob van Duuren
    3-4 minuten leestijd
    Zapier lijkt overzichtelijk, maar is krachtig en complex. In ‘Laat Zapier voor je werken’ leert Bob van Duuren je de ins en outs van deze software, en hoe je webapps – uit een aanbod van circa 7000! – aan elkaar koppelt en met elkaar laat communiceren. Klinkt overweldigend? Van Duuren legt in zijn preview uit waarom dat meevalt, en waarom iedereen tijdrovende zaken zelf kan automatiseren.
    column
    Marketing
    4 april 2024
    Peter Snoeckx
    2-3 minuten leestijd
    Peter Snoeckx, auteur van ‘De Retentie-Economie’, is geen volleerd taalkundige. Maar van schrijven raakt hij in flow. In dit blog gaat hij in op enkele misvattingen die mensen met de droom een boek te schrijven - mogelijk - tegenhouden. En nee: Je hoeft inderdaad geen taalkundige te zijn.
    Interview
    Marketing
    3 april 2024
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Rudy Moenaert (hoogleraar strategische marketing, TIAS School for Business & Society) en Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) schreven ‘The Customer Leader’. Met Robben bespreken we hoe je als leider een geweldig bedrijf neerzet zonder aan jezelf te denken: ‘Alle bedrijven vinden zichzelf natuurlijk innovatief, duurzaam en geweldig, maar als je dan even verder kijkt...’
    recensie
    Marketing
    26 maart 2024
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    Klantgericht werken is voor organisaties van steeds groter belang. Hoe krijg je echte klantgerichtheid in de haarvaten van je organisatie? Zodat je een sterke, klantgerichte organisatie bouwt die succesvol blijft in een steeds veranderende markt? Met deze omschrijving geven de auteurs van ‘Klant-DNA’ de inhoud van hun boek weer.
    recensie
    Marketing
    26 maart 2024
    Nick Janssen
    2-3 minuten leestijd
    Vanaf de eerste pagina's van het nieuwste boek van Jos Burgers, neemt hij je mee in de krachtige wereld van mond-tot-mondreclame. Iets simpel vertellen is moeilijk, maar Jos Burgers lukt dat als geen ander. 
    recensie
    IT-management / ICT
    21 maart 2024
    Simone Blokhuis
    3-4 minuten leestijd
    ‘Handboek AI voor Marketing en groei’ van Patrick Petersen RDM MA MSc, is écht een handboek. Petersen heeft zijn hele ziel en zaligheid erin gestopt om lezers te enthousiasmeren om vooral aan de slag te gaan met zijn meest recente boek.
    recensie
    Marketing
    15 maart 2024
    Feike Cats
    2-3 minuten leestijd
    Toen ik 20 jaar geleden startte met inspiratiesessies, kwam dat vooral door gesprekken met Jos Burgers. Een grootheid in sprekers- en schrijversland. Inmiddels zijn we kameraden en genieten we regelmatig van elkaars gezelschap. Hoe bijzonder om dan juist een boek van Jos te mogen (voor)lezen. Ik kreeg namelijk de proefdruk.
    recensie
    Communicatie en media
    14 maart 2024
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Janneke van Heugten heeft een missie: het is tijd dat er meer vrouwen in de media komen. Ze vertaalde haar ervaring met haar bedrijf Vaker in de Media naar een inzichtrijk en praktisch boek met dezelfde titel. Hierin deelt zij haar kennis over media, PR en gender, aangevuld met ervaringen en tips van deskundigen, politici, redacteuren en journalisten. Een onmisbaar boek voor alle vrouwen die iets te melden hebben! 
    preview
    Marketing
    13 maart 2024
    Peter Snoeckx
    3-4 minuten leestijd
    In zijn boek ‘De retentie-economie’ betoogt Peter Snoeckx dat trouwe klanten een competetief voordeel opleveren. Hij belooft te laten zien hoe je van jouw organisatie een echte retentie-machine maakt. In zijn preview vertelt hij er meer over.
    interview
    Marketing
    11 maart 2024
    Jeroen Ansink
    7-10 minuten leestijd
    Juist in het internettijdperk is mond-tot-mondreclame belangrijker dan ooit, zegt marketingexpert Jos Burgers. In zijn nieuwe boek ‘Superfijne klanten’ beschrijft hij hoe bedrijven van hun fans een ambassadeur kunnen maken. ‘De klant is weliswaar koning, maar dan moet hij zich ook koninklijk gedragen.’
    preview
    Internet en social media
    8 maart 2024
    Ina Boer
    3-4 minuten leestijd
    Meer zichtbaarheid en een grotere impact is een grote wens van veel ondernemers en marketeers die met regelmaat content plaatsen op LinkedIn. Wat maakt nou dat het ene bericht nauwelijks betrokkenheid krijgt en een ander bericht door het dak gaat qua bereik? Daarover gaat ‘De perfecte post op LinkedIn’ van Ina Boer en Franck Fielemon.
    preview
    Communicatie en media
    8 maart 2024
    Janneke van Heugten
    3-4 minuten leestijd
    Vrouwelijke experts zeggen ‘nee’. Althans, dat zeggen redacties. Journalisten en redacteuren blijven hengelen in dezelfde vijver, vastgeroest in hun bekende werkwijze. Hun eigen vijver die al decennia lang overbevolkt is door mannelijke experts. De hijgende deadline in hun nek doet ze angstvallig vastklampen aan het bekende. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden