Zit er ook weinig schot in jouw project? Staat de boel stil, zit het muurvast of boek je te weinig resultaat? Krijgen jouw klanten, gebruikers, burgers, studenten, patiënten, kortom de mensen om wie het echt draait, daardoor niet de producten en diensten die ze verwachten?
Hoe komt dat toch? Dat komt omdat vooral wordt geïnvesteerd in het proces om te komen tót resultaten. Terwijl je moet investeren in het behalen ván die resultaten. Deze kaartenset geeft hier inspiratie voor. Loop door de stappen van Het Wiel, gebruik de praktische tools en word een bad ass Product Owner!
Nooit af
Onze maatschappij is compleet anders dan 15 jaar geleden. Denk alleen maar eens aan hoe je telefoon er 15 jaar geleden uitzag. Ieder product dat je bedenkt komt binnen no-time met een nieuwe versie of een update. Iets is nooit meer helemaal af! Alles gaat snel!
Behalve de manier waarop we tot dat product komen, je project. Dat gebeurt nog steeds old school, waardoor tegenwoordig 70% van de projecten mislukt. En je klanten dus niet krijgen wat ze verdienen. Hoezo betrouwbaar?
Van planmatig naar experimenten
Wij kwamen erachter dat 1 simpele verandering een wereld van verschil maakt: switch van planmatig ‘uitrollen’ naar experimenten uitvoeren. Het strak uitvoeren van een plan geeft namelijk schijnzekerheid. Het lijkt dat je alles kunt overzien en beheersen, maar dat is puur op papier. Dan kun je plannen tot je een ons weegt, maar mislukt je project toch gegarandeerd.
Door je project in te richten aan de hand van experimenten, bak je die verandering in en kun je juist inspelen op nieuwe inzichten! Met elk experiment dat je doet kom je dichter bij waar je zijn wilt!
Onze kaartenset Het Wiel van de Product Owner - out of the box - bevat praktische en doeltreffende tools om échte resultaten te boeken en je klant wél blij te maken. Je wordt betrouwbaar!
Hoe dan?
Wij willen organisaties en projecten in beweging krijgen. Daarvoor zetten we aan tot meer energieke en inspirerende samenwerking en helpen we te focussen op échte resultaten. Wij geloven daarbij in de kracht van Scrum en Agile. En die kracht zit hem grotendeels in een goede invulling en samenwerking van drie rollen: Product Owner, Ontwikkelteam en Scrum Master, samen het Scrumteam.
In de praktijk zien we vaak dat de Product Owner een vergeten rol is. Wij kregen dan ook steeds meer de vraag van Product Owners: Hoe word ik een volwaardige Product Owner? Wat moet ik eigenlijk allemaal doen?
Om die vragen te beantwoorden hebben we onze eigen werkwijze ontwikkeld: het Wiel van de Product Owner. Deze werkwijze bekijkt Scrum door de bril van de Product Owner en geeft een overzicht in 5 stappen waar je rol om draait en wat je wanneer doet. Elke stap bevat praktische, simpele en doeltreffende tools die je meteen in kunt zetten.
Visuals boordevol fun en energie!
Wij geloven in de kracht van tekeningen. Ons motto is: als we het niet kunnen tekenen, dan hebben we het nog niet begrepen. Daarom zit deze box vol visuals die jou op weg helpen. Je krijgt met deze kaarten de theorie aangereikt waarmee je je de basisprincipes van de Agile-mindset, de Scrumwerkwijze én de rol van Product Owner snel eigen maakt. Bovendien geven de praktische werkkaarten je doeltreffende en krachtige tools die nog simpel te gebruiken zijn ook!
Over Bas van Amersfoort
Bas van Amersfoort (1981) werkt inmiddels ruim 10 jaar met Scrum en Agile en traint, coacht en begeleidt Product Owners, Scrum Masters en organisaties. Hij is mede-ontwikkelaar van ‘Het wiel van de Product Owner’.
Over Henny van Silfhout
Henny van Silfhout komt uit de wereld van projectmanagement en heeft jarenlange ervaring met Agile en Scrum. Hij is een bruggenbouwer met speciale aandacht voor structuur, flexibiliteit en feedback.