Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Verleid de klant

De recessie en de veranderende wereld zorgt ervoor dat bedrijven zich meer gaan verdiepen in wat de klant wil. Simpel een boodschap de wereld insturen, 'koop bij mij, want ik ben de beste of de goedkoopste' werkt niet meer. Door de komst van het internet is de wereld kleiner en transparanter geworden en zijn dit soort boodschappen heel makkelijk te controleren. Het lezen van 'Verleid de klant' is een mooie voorbereiding als u wilt weten hoe uw bedrijf de klant optimaal kan bedienen.

Corien Plaisier | 10 juni 2013

Dit vlotgeschreven boek leert u in een middag of avond hoe u onweerstaanbaar zaken kunt doen. Het neerzetten van uzelf als expert op uw vakgebied, werken aan uw eigen zichtbaarheid in uw netwerk en de kleren die u draagt, komen aan bod. Goede raad van top tot teen, de inhoud van uw verkoopmap en tips waar een goede foto van uzelf aan moet voldoen. Grondig en uitgebreid passeren deze onderwerpen de revue. Bent u binnenkort van plan de huisstijl van uw bedrijf te gaan veranderen? Dan is het hoofdstuk over de betekenis van kleuren echt iets voor u. In zintuiglijke marketing leest u hoe u klanten verleidt door wat ze ruiken, voelen, proeven en horen. En een haast onuitputtelijke lijst met verleidelijke woorden illustreert hoe u met taalgebruik uw klanten kunt beïnvloeden. En verder is natuurlijk online goed aanwezig zijn en klanten verleiden en aanspreken iets waar geen enkel bedrijf meer zonder kan. Tenslotte is er aandacht voor het blijvend verleiden van je klanten, want een bestaande klant verleiden tot een herhalingsaankoop of nieuwe opdracht is altijd makkelijker dan een nieuwe klant werven. Na alle inspanningen om uw klanten te 'pamperen' is het verleiden van uzelf met wat ontspanning, ontwikkeling of tijdelijke verandering van werkomgeving raadzaam en ook dat wordt besproken. Na ieder hoofdstuk is er een kort interview te lezen met een expert op dat betreffende gebied. Roos Vonk, hoogleraar sociale psychologie, vertelt wat over de eerste indruk en Chantal Riedeman, 'shopoloog', zegt dat u blije klanten krijgt als ze centraal stelt. Professioneel netwerker Charles Ruffolo legt nog eens uit hoe je het beste kunt netwerken. Deze interviews zorgen voor een mooie verdieping van het specifieke onderwerp van dat hoofdstuk. Op de cover van het boek staat een afbeelding van twee kersen. Zie het lezen van dit boek als het eten van een bakje kersen. Begin bij het eerste hoofdstuk en eet lekker door tot je aan het eind het bakje leeg hebt en het boek uit is. Heerlijk gevoed met goede ideeën, tips en trucs waardoor u en uw bedrijf de wereld weer aankunnen. Een verleidelijk vormgegeven boek, met grappige illustraties en volledige, praktische informatie die u direct kunt toepassen.

Over Corien Plaisier

Corien Plaisier is eigenaar van Stippels & Co en werkt als een organisatieadviseur en coach om teams beter met elkaar te laten samenwerken. Verder werkt ze als coach voor haar bedrijf Doorleven na kanker.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden