Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Een marketingplan van 1 pagina - ‘Een echte aanrader voor kleine ondernemers en mkb’

‘Een marketingplan van 1 pagina’ heeft 250 pagina’s, en die zijn de moeite van het lezen meer dan waard. Ik werk al ruim 40 jaar in het marketingvak. Ook heb ik jaren aan diverse instellingen les mogen geven in dit mooie vak. Tot op heden heb ik nog nooit een boek over marketing gelezen dat zo praktisch en handig is. 

Fred Rutgers | 29 maart 2023 | 2-3 minuten leestijd

Een marketingplan van 1 pagina van Allan Dib bevat geen vaag theoretisch geneuzel, maar is lekker praktisch en to the point. Vooral voor kleine en mkb ondernemers is dit een echte aanrader. Je kunt er direct mee aan de slag en de auteur legt helder stap voor stap uit hoe je het slim kunt aanpakken.

Nuttige tips

Het grootste voordeel van dit boek is dat het je veel nuttige tips geeft om je marketingbudget effectiever in te zetten. Je leert hoe je simpel meetbaar kunt maken wat jouw kosten en resultaten zijn en hoe je dat verder kunt optimaliseren. In de meeste marketingboeken lees je hoe je marketing kunt bedrijven als multinational. Als eenvoudige mkb ondernemer heb je daarvoor niet de mogelijkheden of de budgetten. De auteur leert je in dit boek hoe je lekker met beide benen op de marketinggrond kunt blijven staan en hoe je met beperkt budget en zonder een heel marketingteam al prachtige resultaten kunt behalen. Het gaat er niet om dat mensen je op een verjaardag aanspreken dat je zo’n mooie imago campagne hebt gedraaid. Nee, als kleine ondernemer wil je gewoon zien dat jouw marketingeuro zich vertaalt in meer omzet en rendement! En precies daarbij gaat dit boek je enorm helpen.

Kwaliteit van je omzet

Extra belangrijk is dat je in dit boek niet alleen leert hoe je meer omzet kunt behalen met slimme marketing. Je leert ook kijken naar de kwaliteit van je omzet. Dat doe je onder andere door te kijken naar de kosten die je moet maken om die omzet ook echt te realiseren. Sommige klanten leveren je dan wel een leuke omzet op, maar stellen tegelijk extreem hoge eisen. Je loopt dan leeg op de kosten van service en aftersales. In dergelijke gevallen ben je dus veel beter af om die omzet niet meer te hebben. Dan kun je dus gewoon beter afscheid nemen van dergelijke klanten om jouw concurrent daar blij mee te maken. Dit soort waardevolle tips ben ik nog vrijwel nooit in marketingboeken tegengekomen. Des te meer reden dus om eens lekker met dit boek aan de slag te gaan. Ik wens je dan ook veel leesplezier!

Over Fred Rutgers

Fred Rutgers, Retailexpert en trendwatcher, helpt ondernemers en hun medewerkers om weer plezier te krijgen in hun werk en meer rendement en groei te realiseren. Dat doet hij via persoonlijke coaching, boeken en blogs. Hij wordt regelmatig gevraagd als spreker over deze onderwerpen.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden