Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Managementboek TOP 100

Al jaren een begrip: de Managementboek Top 100. Gebaseerd op de verkopen van de afgelopen 30 dagen stellen wij iedere dag de Managementboek Top 100 samen. Hieronder de lijst van vandaag.

Tel uit je winst

Marissa Bonants

Tel uit je winst

Veel creatieve ondernemers zijn hun bedrijf gestart vanuit een passie. Hun liefde voor een bepaald product. Of hun talent om iets heel bijzonders te maken. Daar ligt hun focus.

2
Ethan Mollick

Co-intelligentie - Slimmer werken met AI

De komst van AI en ChatGPT levert vragen op over wat AI betekent voor onze banen, ons dagelijks leven en de toekomst van de mensheid als geheel.
€ 26,50
3
Manon van Leeuwen

Green hearts, great business

Laten we eerlijk zijn. Als 'duurzaamheidsstrijder' is het bijzonder ingewikkeld om alle collega’s enthousiast te krijgen voor de klimaatambities van jouw organisatie.
€ 28,99
4
Omar El Messaoudi

De vijf fakkels

Succes. Een van de meest begeerde woorden. Miljoenen mensen die er dagelijks naar op zoek zijn. Vele boeken zijn er aan gewijd, maar raken in veel gevallen slechts de oppervlakte.
€ 18,99
5
Jaap Weijers

Begrijp je het niet of bevalt het je niet?

Hoe bouw je een sterk en succesvol team? Hoe vergroot je je eigen impact in de interactie met anderen? We weten dat communicatie binnen teams plaatsvindt op verschillende niveaus.
€ 24,99
6
Ariane van Heijningen

Goedbedoeld moeilijk maken

Ariane van Heijningen vertaalt het eeuwenoude socratische gedachtegoed in heldere vraag- en denktechnieken. Ze breekt daarbij met heilige huisjes in gespreksvoering, zoals de ander zo goed mogelijk willen begrijpen en oplossingen aandragen.
€ 23,50
7
Berthold Gunster

Omdenken Scheurkalender 2025

De meest succesvolle scheurkalender van Nederland laat mensen al jaren lachen én zet ze aan het denken.
€ 17,99
8
Martin van Kranenburg

ChatGPT als tweede Brein

Wil je ChatGPT optimaal inzetten in je schrijfproces? Leren hoe je je beste prompts schrijft? Hoe je een eigen versie van ChatGPT bouwt? Ontdek in dit boek hoe je veel tijd bespaart in je schrijfproces en contentcreatie.
€ 29,95
9
Theo Compernolle

Stress: vriend & vijand

Hoe kunnen we goed omgaan met stress, thuis en op het werk? Het is vandaag een van de belangrijkste uidagingen van iedereen. Wie al te gestrest is, presteert minder goed, is minder creatief, neemt meer verkeerde beslissingen en loopt veel meer kans ziek te worden. Stress is een heel gemene vijand, maar het kan ook een fantastische, stimulerende vriend zijn, die u helpt om topprestaties te leveren. Dit hangt af van de manier waarop u met uw stress omgaat.
€ 29,99
10
Jos Burgers

Geef nooit korting!

Lage prijzen zijn geen vaststaand feit! U heeft meer invloed op de prijs dan u denkt. Neem de 32 prikkelende adviezen van Jos Burgers ter harte en leer omgaan met prijsdruk.
€ 19,95
11
Rob de Groot

Iedereen praat erover

Dit is het eerste boek dat <b>verder gaat dan de vraag waarom</b> mond-tot-mondreclame belangrijk is.
€ 29,95
12
Stephen Covey

De zeven eigenschappen van effectief leiderschap

Verbeter de kwaliteit van uw werkende leven, privé-leven én gezinsleven. Covey heeft met zijn zeven eigenschappen een miljoenenpubliek bereikt.
€ 27,50
13
Eveline van Zeeland

Aan de slag met Design Thinking

Vaak wordt design thinking gebruikt als een methode om (onderzoeks-)projecten mee aan te vliegen. Het is echter veel meer dan dat: een manier van kijken naar de wereld.
€ 34,50
14
Jos Burgers

De Wet van Snuf

Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat.
€ 20,99
15
Frank Quix

Retailmarketing

In Retailmarketing staat centraal hoe retailing in de praktijk wordt gebracht, in tegenstelling tot veel andere studieboeken over dit onderwerp die vooral ingaan op wat retailing is.
€ 69,95
16
Remco Claassen

IK

'IK' is een belangrijk boek, omdat het over jezelf gaat. Het geeft vernieuwende, pragmatische inzichten in persoonlijk leiderschap.
€ 25,99
17
Herman Wegter

Goed verhaal

Storytelling is dé manier waarop we de wereld begrijpen, ons met elkaar verbinden en in beweging komen. Daarom is storytelling de sleutel voor je succes als leider, team en organisatie.
€ 24,99
18
Peter van der Geer

Overtuigend debatteren

Twee topdebaters van Debat.NL bieden u een uniek inzicht in alle technieken, tips en trucs die van u een overtuigend spreker maken. Wat kunt u leren van Obama, Pechtold, Wilders, Shell en Greenpeace, zodat niets of niemand u meer verrast? Bij debatten, vergaderingen en onderhandelingen komen deze vaardigheden u uitstekend van pas.
€ 33,95
19
Inge Nuijten

Dienend-leiderschap

Onderbouwd en persoonlijk ontdek je in dit boek hoe je eenvoudig en doeltreffend lijderschap achter je laat en van leiderschap een gewoonte maakt.
€ 27,95
20
Tom Rath

Ontdek je sterke punten 2.0

Heb jij de kans om dat wat jij het beste kan, elke dag te doen? De kans bestaat dat je dat niet doet, en daarmee worden natuurlijke talenten jammer genoeg niet benut.
€ 24,99
21
Gijs Nillessen

Zelfverzekerd spreken

Wil jij moeiteloos kunnen presenteren? Wil je ontspannen en authentiek op het podium staan? Met dit boek heb je hét recept in handen voor succesvol spreken en presenteren in het openbaar.
€ 24,50
22
Ko Floor

Marketingcommunicatiestrategie

De ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatiestrategie gaan ontzettend snel. Zo is er de afgelopen jaren in Nederland meer geld uitgegeven aan online marketingcommunicatie dan aan communicatie in offline media.
€ 89,95
23
Eveline van Zeeland

Marketing Design met Customer Journey Mapping

Dit is Customer Journey Mapping met een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking.
€ 43,90
24
Richard van Kray

Sales vanuit je Hart

Klantgericht adviseren, de klant centraal of je proces inrichten als een customer journey: het zijn allemaal manieren om je klant het gevoel te geven dat het om hem draait.
€ 22,99
25
Spencer Johnson

Wie heeft mijn kaas gepikt?

De vier personages in ‘Wie heeft mijn Kaas gepikt?’ van Spencer Johnson worden geconfronteerd met ingrijpende veranderingen; elk reageert anders als zijn Kaas plotseling op is.
€ 15,-
26
Jan Kuipers

De kleine Covey

De zeven eigenschappen is al 25 jaar een klassieker. Het is het perfecte boek voor mensen die meer sturing aan hun leven willen geven.
€ 13,99
27
Jos Burgers

Superfijne klanten

Zet ambassadeurs in om ervoor zorgen dat superfijne klanten vanzelf naar je toekomen. Juist in dit digitale tijdperk heeft een goede mond-tot-mond strategie zin!
€ 20,99
28
Jitske Kramer

Tricky Tijden

In dit boek ontdek je de fascinerende dynamiek van grote veranderingen. Jitske Kramer ontrafelt de menselijke reacties op ingrijpende transformaties, met inspirerende inzichten uit de antropologie en diverse culturen.
€ 27,50
29
Robert Cialdini

Invloed

Nieuw onderzoek, nieuwe inzichten en nieuwe voorbeelden. In de nieuwe editie van deze veelgeprezen bestseller legt Cialdini uit waarom mensen 'ja' zeggen en hoe je deze inzichten in zowel werk- als privésituaties kunt toepassen.
€ 29,99
30
Jonah Berger

Magic Words

They’re how leaders lead, salespeople sell, and parents parent. They’re how teachers teach, policymakers govern, and doctors explain.
€ 36,52
31
Barbara Hoogenboom

Rijp - Impactvol Systemisch Leiderschap

Rijp geeft een praktijkgericht systemisch fundament aan elke leider die meer impact wil maken op het organisatiesysteem.
€ 28,50
32
Jonah Berger

The Catalyst

€ 26,56
33
André Heezen

Introductie Ondernemingsplan & financiële besturing

'Introductie ondernemingsplan en financiële besturing' is een instapboek op het gebied van bedrijfseconomie.
€ 69,95
34
Peter Geelen

KPI's die wél werken

U leert hoe u KPI's opzet die samenwerking wél bevorderen en die helpen uw klanten beter te bedienen. Knoppen dus waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.
€ 34,90
35
Neil Rackham

SPIN Verkooptechniek

Twaalf jaar onderzoek heeft geleid tot de verkoopstrategie die bekend staat onder de naam SPIN: Situatie-, Probleem-, Implicatie- en Nuttig-effect-vragen.
€ 28,95
36
Jaap Boonstra

Veranderkunde als professie

Veranderkunde als vakgebied kent een rijke traditie en heeft talloze methoden en technieken opgeleverd om bij te dragen aan fundamentele veranderingen. In dit boek zijn veranderkundige inzichten gebundeld die hun kracht hebben bewezen.
€ 45,-
€ 36,-
37
Albert Kampermann

Leerboek HRM

Leerboek hrm beschrijft op heldere wijze de fundamenten van het vak en houdt daarbij rekening met de grote diversiteit in organisaties.
€ 85,95
38
Berthold Gunster

Omdenken op het werk

Als aanvulling op de reeks met de succesvolle boekjes Omdenken, Omdenken in communicatie en Omdenken in opvoeding, duiken we nu in het anders aanpakken van al het gedoe op het werk.
€ 5,-
39
Frank Weijers

Now we’re talking!

Met Arnold Mindell’s rijke gedachtegoed als vertrekpunt hebben Myrna en Greg Lewis een krachtige en zeer praktische methode ontwikkeld: The Lewis Method of Deep Democracy. Dit boekje gaat over de praktische toepassing van deze tools.
€ 12,-
40
Kilian Bennebroek Gravenhorst

Wegwijzers in de veranderjungle

Op elke bladzijde van dit boek staat meer dan genoeg inspiratie om direct verder te komen in de veranderjungle en zo de gewenste toekomst dichterbij te brengen.
€ 27,50
41
Donald Miller

StoryBrand

Door gebruik te maken van zeven universele verhaalprincipes creëert StoryBrand voor elk bedrijf effectieve boodschappen die ingezet kunnen worden op websites, presentaties en social mediakanalen.
€ 29,99
42
Magdeleen Sturm

Niet weer een onderzoek

Een onmisbaar boek voor alle onderzoekers, beleidsmakers, bestuurders en adviseurs die kiezen voor onderzoek met impact.
€ 25,-
43
Serge van Rooij

Waar laat ik mijn handen?

Alleen al in Nederland worden elke dag ontelbare presentaties gegeven. De meeste van die presentaties zijn oersaai. De spreker, maar ook het publiek, beleeft er meestal weinig lol aan. Serge van Rooij geeft antwoord op de 25 meest gestelde vragen bij presentatie-trainingen. Vragen als: ‘Hoe maak ik een boodschap die blijft plakken?’, ‘Ben ik nog wel authentiek als ik oefen?’, ‘Hoe kan ik zorgen voor meer interactie met mijn publiek?’ en natuurlijk ‘Waar laat ik mijn handen?’. De praktische antwoorden zijn verrassend eenvoudig toe te passen en hebben een groot effect op de spreker én het publiek. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe je een presentatie maakt die leuk is om te geven en boeiend is om naar te luisteren. Serge van Rooij is communicatietrainer en als partner van Bex*communicatie verantwoordelijk voor de trainingsdivisie. Hij traint CEO’s, Nederlandse ambassadeurs en andere professionals die er moeten staan op belangrijke momenten in hun carrière. In de ruim 15 jaar dat hij als trainer actief is, zocht hij naar antwoorden op de vragen van de mensen die hij trainde. Daarvoor dompelde hij zich onder in de wereld van beïnvloeden, storytelling, presenteren en overtuigen, en leerde hij veel van storytellers, stemcoaches, regisseurs, traumapsychologen en professionals uit de kleinkunst. Inclusief handige tips voor online presentaties
€ 20,99
44
Steffan Seykens

Activerende ontwikkelgesprekken

Dit boek geeft antwoord op deze vragen en biedt praktische handvatten voor volwaardige ontwikkelgesprekken met een eerlijker opbrengst na afloop, die bovendien beter beklijft.
€ 23,50
45
George van Houtem

De psychologie van het onderhandelen

Onderhandelingen win je niet met rationele argumenten. In dit boek lees je welke strategieën het beste werken.
€ 25,-
46
Rick Pastoor

GRIP - Het geheim van slim werken

Sommige mensen lijken altijd grip op de zaak te hebben. Een van hen is Blendle-man Rick Pastoor. In dit boek deelt hij zijn razendslimme werkmethode GRIP, die hij door de jaren heen ontwikkelde.
€ 18,99
47
Marjolein Bongers

Sales zonder bullshit

In dit boek combineren Richard van Kray en Marjolein Bongers hun expertise op het gebied van sales en LinkedIn tot een unieke gids waarmee je de effectiviteit van je salesaanpak flink zult verbeteren.
€ 24,99
48
Eline Janssen

De kracht van het piramideprincipe

'Ik word gek van al die informatie!' Mensen raken overspoeld door de enorme hoeveelheid tekst die elke dag op hen afkomt.
€ 29,95
49
John Maes

Succesvol Lean

Dit boek gaat over de dieperliggende kern van deze management¬filosofie: over de mentale instelling, de Lean-cultuur en de veranderkundige aspecten van Lean-implementaties.
€ 39,95
50
Rutger Bregman

De meeste mensen deugen (midprice)

<b>WINNAAR NS PUBLIEKSPRIJS 2020</b> De mens is een beest, zeiden de koningen. Een zondaar, zeiden de priesters. Een egoïst, zeiden de boekhouders.
€ 17,50
51
Jordi Bron

Full System Marketing - Hoe je voorloper wordt in B2B marketing en sales

Full System Marketing is voor B2B marketeers die voorloper willen worden in hun niche. Het biedt een strategisch kader voor B2B-bedrijven die willen groeien in een snel veranderende markt.
€ 24,95
52
Gytha Heins

Waarom zegt niemand er wat van?!

Leer hoe je in het team je stem inzet op de momenten dat dit het spannendst, maar ook het meest nodig is. Zodat jullie nu écht de gesprekken voeren die ertoe doen.
€ 27,50
53
Henk Jan Kamsteeg

Dienend leiderschap

Tijdens een weekend in de Belgische Ardennen raken drie oud-studiegenoten in gesprek over hun eigen manier van leidinggeven.
€ 15,-
54
Dirk Muis

Praktijkgids Arbeidsveiligheid 2025

De Praktijkgids Arbeidsveiligheid is een praktisch naslagwerk voor al diegenen die in de praktijk te maken hebben met veiligheidstaken.
€ 315,-
55
Marinka van Beek

Leren coachen

De coach is een begeleider die niet alleen het leren stimuleert, maar ook zijn expertise aanwendt om het leerproces op gang te brengen.
€ 29,95
56
Betteke van Ruler

Strategisch communicatie frame II

Het Strategisch Communicatie Frame is al een decennium lang een belangrijke standaard voor communicatieprofessionals bij de ontwikkeling van zinvolle acties.
€ 23,95
57
Arend Ardon

Doorbreek de cirkel!

Wat gebeurt er écht terwijl we praten over verandering? Ardon laat zien hoe managers onbewust verandering blokkeren en biedt doe-het-zelfinterventies om dit te doorbreken.
€ 23,99
58
Ben van der Hilst

Teamgericht organiseren in het voortgezet onderwijs

Het boek laat stap voor stap zien hoe een arbeidsorganisatie kan worden ingericht waar leraren met plezier, professionaliteit en zeggenschap hun kerntaak verrichten.
€ 19,95
59
Thomas Erikson

Omringd door idioten

Thomas Erikson leert je om op praktische en eenvoudige wijze het kleurenschema van de disc-methode toe te passen op jezelf en op anderen.
€ 15,-
60
Lidewey van der Sluis

Varen in de mist

'Varen in de mist' is een zelfhulpboek voor eindverantwoordelijke managers, leidinggevenden en bestuurders die zichzelf zien als schipper aan het roer van een organisatie in woelige tijden.
€ 40,50
61
Annet Noordik

Hartelijk gefaciliteerd! - Interactief veranderen in de praktijk

De auteurs gaan in op de kracht van de workshop, werkvormen, de competenties van de facilitator en groepsdynamica.
€ 53,95
62
Kenneth Blanchard

De One Minute Manager en de apenrots

Maar al te vaak krijgt u als manager het verzoek om iets op te lossen dat eigenlijk door een ander gedaan moet worden. De verleiding is dan groot om te zeggen: 'Geef maar, ik kijk er wel even naar.' Degene die met het verzoek kwam loopt verder en u zit met zijn of haar probleem opgescheept… Blachard en Oncken nemen u stap voor stap door de procedures om alle apen weer terug te krijgen bij hun rechtmatige verzorgers.
€ 21,99
63
Janneke van Heugten

Vaker in de media

Media-aandacht kan veel betekenen voor je expertstatus en je carrière. Met dit boek krijg je alles in handen om, als vrouw, het podium te pakken.
€ 35,99
64
Bert Hedeman

Projectmanagement op basis van ICB versie 4 - IPMA B, IPMA C, IPMA-D , IPMA PMO

Dit handboek ‘Projectmanagement op basis van ICB versie 4’ vervangt het zo succesvolle handboek ‘Projectmanagement op basis van NCB versie 3’.
€ 80,61
65
Jacky van de Goor

111 Losbrekers voor meer plezier bij het oplossen van problemen

Sla dit boek ergens open, scheur de pagina uit en doe de opdracht. Tadaaa! Direct een frisse blik. Een speels zetje om even anders te kijken en anders te denken.
€ 11,-
66
Rik Marselis

Quality for DevOps teams

To continuously deliver IT systems at speed with a focus on business value, DevOps teams integrate quality engineering in their way of working.
€ 15,-
67
Tica Peeman

Team management

‘Delen is het nieuwe bezit’ en daarmee worden teams steeds meer het vehikel om succesvol te zijn als organisatie. We kunnen het eenvoudigweg niet meer alleen.
€ 17,50
68
Dennis Vink

Basisconcepten finance

Het management van een onderneming heeft de belangrijke missie om waarde te creëren voor alle partijen die betrokken zijn bij die onderneming. Binnen de groep belanghebbenden nemen de vermogensverschaffers van de onderneming een centrale plek in
€ 44,95
69
Arend Ardon

Traag versnellen

Dit boek brengt een volstrekt andere boodschap over vernieuwing: wie niet kan vertragen, kan ook niet versnellen.
€ 29,95
70
Ingmar de Lange

Sterk digitaal merk

Winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2022. Digitaal richtte zich lang op kliks en data. Merkbouwen leek weggegooid geld. Ineens staan merken bovenaan de agenda van CMO's. Ingmar de Lange deelt al zijn kennis. Fris, scherp en onderbouwd.
€ 37,99
71
André Weber

Organiseren en managen

Het inleidende boek Organiseren en managen geeft een snel en actueel overzicht van het vakgebied Management en Organisatie.
€ 58,95
72
Jos Burgers

Eén fan per dag

Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor.
€ 20,99
73
Stephen Robbins

Organizational Behavior, Updated Global Edition

Reflecting the most recent research and events within the field of OB, the 19th Edition continues its hallmark focus on clear writing, cutting-edge content, and intuitive pedagogy.
€ 107,74
74
Tom Rath

Leiderschap op basis van je sterke punten

Bijna een decennium geleden onthulde Gallup de resultaten van een 30-jarig onderzoek, dat als gevolg een gesprek over 'sterke punten' liet opwaaien.
€ 25,99
75
Jo Vincken

Verandermanagement voor de toekomst

Verandermanagement voor de toekomst werkt uit hoe in een complexe context waardevolle beweging binnen een organisatie kan ontstaan en groeien.
€ 45,50
76
Kinge Siljee

Je scriptie de baas

Dit boek is een concrete handleiding voor alle studenten die een scriptie moeten schrijven.
€ 23,99
77
Marc Wesselink

Handboek Strategisch OmgevingsManagement 2.0

Strategisch OmgevingsManagement (SOM) is inmiddels volledig ingeburgerd en zelfs een vereiste methode bij vele complexe projecten waarbij de belangen van meerdere stakholders spelen.
€ 49,50
78
John Slabbekoorn

Relaxed vlammen

Negen van de tien ondernemers is binnen tien jaar uit business. 63% verdient minder dan het minimumloon. Bizar! Aan hard werken ligt het meestal niet.
€ 29,99
79
Jitske Kramer

Deep democracy

'Deep Democracy' is geschreven voor mensen zoals jij, die conflicten willen oplossen, verschillen willen benutten, en vervolgens duurzame besluiten durven te nemen.
€ 33,50
80
Jurriaan Kamer

Unblock

Need significant outcomes quickly? But does everything feel like swimming through peanut butter? It is time to Unblock your organization.
€ 27,50
81
James Cadle

Business Analysis Techniques

Business analysis is about identifying business needs and formulating workable solutions to business problems.
€ 74,99
82
Ethan Mollick

Co-intelligentie - Slimmer werken met AI

De komst van AI en ChatGPT levert vragen op over wat AI betekent voor onze banen, ons dagelijks leven en de toekomst van de mensheid als geheel.
€ 17,50
83
Rozemarijn Dols

Professionele loopbaancoaching

Loopbaancoaching is een nog vrij jonge professie, die door verschillende maatschappelijke en economische ontwikkelingen volop in beweging is en steeds belangrijker wordt.
€ 39,99
84
Kim Jansen

Het generatie-effect

De werkvloer wordt bevolkt door maar liefst vijf generaties. Generatie Z rammelt aan de poort en de laatste babyboomers nemen afscheid.
€ 27,50
85
Karin Derksen

Goed teamwerk

Dit boek is bedoeld voor iedereen die met en in teams werkt en goed teamwerk wil realiseren en zich daar nog in wil verdiepen en ontwikkelen.
€ 37,50
86
Esther de Haan

Organisatieontwikkeling met Theory U

Theory U biedt vernieuwende inzichten in veranderingsprocessen. 'Organisatieontwikkeling met Theory U' laat zien hoe Theory U in de praktijk kan worden toegepast.
€ 39,95
87
Leon Kruitwagen

Handboek strategische eventmarketing

De mogelijkheden die het evenement biedt om de kracht van live-communicatie succesvol in te zetten zijn ongekend. De toevoeging van beleving en emotie brengen de boodschap van het hoofd naar het hart.
€ 53,96
88
Manon Ruijters

Canon van leren & ontwikkelen

De Canon van leren en ontwikkelen is het basiswerk over leren en ontwikkelen in organisaties. Dit boek is een volledig herziene uitgave van Canon van het leren, dat in 2012 verscheen, en waar ruim 10.000 exemplaren van zijn verkocht.
€ 74,90
89
Jaap Peters

Het Rijnland-boekje

Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina’s.
€ 12,99
90
Jaap Peters

Het Rijnland veranderboekje

Het thema werd al eerder aangestipt, maar is inmiddels zo centraal komen te staan in onze organisaties dat het een uitwerking verdient in een apart boekje.
€ 15,-
91
Theo Poiesz

Gedrag in de zorg

We staan er gewoonlijk niet bij stil hoe belangrijk gedrag is, ook niet in de zorg. Maar zonder gedrag ís er zelfs geen zorg.
€ 29,95
92
Chantalle Weemaes

Pak de regie over je energie - of ploeter lekker door

Aan de hand van de vijftig meest gestelde vragen legt energie-expert Chantalle Weemaes uit hoe je je energiemanagement in eigen hand kunt nemen door je brein en je biochemie zelf aan te sturen.
€ 24,95
93
Marcel van Assen

Operational Excellence

Operational Excellence gaat om het doelmatig én doeltreffend inrichten en managen van organisaties, die daardoor steeds weer in staat zijn de juiste klantwaarde tegen de laagste kosten te realiseren.
€ 49,95
94
Jeanine Mies

Magneetwoorden - Ontdek de aantrekkingskracht van positieve taal

Magneetwoorden beschrijft de technieken waarmee je zelf aantrekkelijke teksten kunt bedenken. Maak kennis met de omkering, identiteitswoorden en de kunst van knipoogteksten.
€ 20,-
95
Giel Boes

In 10 stappen elke middag vrij

Giel Boes deelt praktische tips met je op het gebied van productiviteit, duurzaamheid en werkgeluk. Zo kun jij meer impact maken én heb je meer tijd voor de dingen die er echt toe doen!
€ 17,50
96
Paul Hersey

Situationeel leidinggeven

De juiste leiding in de juiste situatie, dat is situationeel leiderschap. Met beproefde concepten en een goede timing krijgt u mensen zover dat ze doeltreffender worden.
€ 20,-
97
Luc van Bussel

Samen Gastvrij

Het nieuwe boek, 'Samen Gastvrij', is meer dan een verzameling inspirerende verhalen over gastvrijheid; het is een pleidooi voor het behoud van menselijkheid in een wereld die steeds meer door AI en algoritmes wordt beheerst.
€ 20,-
98
Eelco Visser

Altijd nieuw gedoe!

Altijd Nieuw Gedoe! Buurtmakers met Asset Based Community Development op weg naar nieuwe democratie. Als je Asset Based Community Development (ABCD) hebt ontdekt en doorleefd, weet je dat er maar een manier is om buurten van onderop en van binnenuit op te bouwen. ABCD is geen project, niet iets wat je even doet of als interventie inzet, maar duurzaam werken aan sterke en verbonden buurtgemeenschappen. Waar bewoners hun collectieve kracht ervaren en benutten. Geen bedachte methodiek, maar het resultaat van een langdurige studie en een almaar groeiende stroom verhalen, gemaakt en gevormd door bewoners in buurten over de gehele wereld. Deze herziene derde druk heeft een extra hoofdstuk. Wie bewust met ABCD start, weet welke positieve reuring er dan in de buurt ontstaat. Het is een feest om te ervaren wat je samen ontdekt, doet en bereikt in de buurt. Maar na deze fase, de ‘wittebroodsweken’, ontstaat onvermijdelijk gedoe. Met de systeemwereld en in communities zelf. Samenleven is namelijk geen rechte lijn omhoog, maar een hobbelig pad, vol pieken en dalen. Wat kom je op dat pad tegen? Hoe doorleef je samen de dalen en houd je de energie erin? Welke inzichten en instrumenten zijn daarbij helpend? Het nieuwe hoofdstuk ‘Hoe verder?’ beschrijft deze fase en deelt inzichten om met elkaar verder te kunnen blijven bouwen aan verbonden buurten. Dit boek is gemaakt omdat we de lol die wij aan ABCD beleven, willen doorgeven. Het heet Altijd Nieuw Gedoe! omdat werken aan de buurt per definitie gedoe is. Lukt het je als groep om dat te omarmen en overstijgen, dan groei je samen verder, ervaar je waar een collectief toe in staat is en ontstaat nieuwe democratische kracht. We hopen dat het de radicalen, de pragmatisten, de believers, de cynici en de nieuwsgierigen allemaal wat te bieden heeft. Dat het inzichten geeft en aanzetten biedt om de eigen (beroeps)praktijk te verrijken en verbeteren. Met bijdragen van onder andere Birgit Oelkers, Cormac Russell en Joop Hofman.
€ 19,95
99
Marilieke Engbers

Eenzaam aan de top

Bestuurders van grote ondernemingen hebben te maken met groeiende maatschappelijke druk door onder meer klimaatbeleid, vergrijzing en polarisatie, terwijl de druk om winst te maken en simpelweg te overleven onverminderd groot is.
€ 29,99
100
Marijke Lingsma

Aan de slag met teamcoaching

In het boek zijn voorbeelden van teamcoachingsbijeenkomsten opgenomen om werkelijk met de geboden methode aan de slag te gaan.
€ 39,95

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden